Ga naar inhoud

welke geluidskaart dan


Aanbevolen berichten

Ik heb gehoort dan een onboard geluidkaart meer prestatie vraagd dan een losse geluids kaart. Nu wil ik een 5.1 kaartju kopen maar welke is nou het zinvolst kan wel een SoundBlaster Audigy 2 ZS Platinum Pro kopen dan weet ik zeker dat het goed zit (€€€). Wat is Full Duplex? dat is toch dat de kaart zelf het rekenwerkt doet ipv je Processor? wat is een redelijk kaartju? mijn eisen: 5.1 geluid 192 kHz digitaale S/PDIF in & uit gameport(niet persee maar dat scheeld weer een slot(zie mijn mobo) en natuurlijk een helder fris maar tog ook zwaar geluidsweergeve. Prijs €40/60
Link naar reactie
Prijs: EUR 79,00 (alternate, ik weet het er zijn goedkopere) Maar hij kan tot 192KHz en dat S/PDIF in laat ik dan maar zitten (als ik maar een S/SDIF out heb) Externe aansluitingen: Line in, 3x Line out, Mic in, MIDI/Gamepoort, S/PDIF out en AudigyDrive, SB1394 poort Interne aansluitingen: CD in, CD-S/PDIF in, Aux in, TAD in, SB1394 7-pin Aantal aansluitingen: Line-In (analoog): 1 Line-Out (analoog): 3 Microfoon: 1 Frequentie: tot 192 kHz (DVD-Audio) Geluidschip: EMU10K2 3D Surround-ondersteuning: Ja (EAX HD) En weet iemand wat Full duplex precies inhoud???
Link naar reactie
Dit vond ik op tweakers.net De eerste categorie van chips komen we tegen op moederborden. De Realtek AL650 en de C-Media CMI8738 zijn zo ongeveer de meest gebruikte en bieden ondersteuning voor AC'97 geluid. Deze geluidschips zorgen alleen maar voor de vertaling van digitaal naar analoog geluid en laten de berekeningen over aan de CPU. Het is dus vrijwel zeker dat deze chips een invloed zullen hebben op de prestaties van spellen. Een andere chip die we tegenkomen op moederborden is de MCP-T van nVidia. In tegenstelling tot AC'97 chips heeft deze multimedia en communicatie processor wel een audio-DSP aan boord. Die van Mijn mobo: Soundstorm Integrated APU(Audio Processing Unit)? Dus de vraag is zal het wel zoveel prestatie verschil maken als ik een Audigy 2 aanschaf.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...