Ga naar inhoud

Geluid niet volmaakt, Soundblaster 2 ZS


Aanbevolen berichten

Beste forummers, Graag aandacht voor mijn volgende probleem: Hardware: Ik gebruik de Creative Soundblaster 2 ZS (niet Platinum) in combinatie met het Desktop Theater 5.1 DTT2500 Digital speakerset. (een inmiddels oudere set, wel digitaal) Tevens gebruik ik ee Labtec koptelefoon. Een type staat er niet op, maar het is er 1 met gecombineerde microfoon en de beugel op je achterhoofd. Software & Drivers: Meegeleverde Audigy2ZS drivers, upgrade SBA2_EAX4DRV_031031 en upgrade SBA2_WEBUP_PCWDRV_1-84-40 Als "test" software Unreal 2004, XIII en Counterstrike OS Win XP Home + SP1 Probleemomschrijving: Alle geluid word via de boxen correct afgespeeld. Wel heb ik geregeld de indruk dat de Centerspeaker niet goed doorkomt, maar dat kan toepassingsafhankelijk zijn. Via de hoofdtelefoon worden 'delen' van het geluid dof of nauwelijks hoorbaar weergegeven. Bijvoorbeeld: de achtergrondmuziek wel (bij introfilmpjes, maar NIET de spraak. (Rainbow Six3) WEL het geweervuur van de tegenstanders en de explosies, maar m'n EIGEN geweervuur NIET (Unreal2004, XIII) Haal ik het stekkertje van de hoofdtelefoon een ietsje uit de plu (ong. 1/4, hij steekt er dus nog ong. 3/4 in) dan hoor ik al die stemmen en explosies ineens WEL. Echter, bij Counterstrike zijn nu de geluiden weer schetterig en blikkerig geworden; niet "rijk" . Kortom, er zit iets fout maar ik weet niet meer wat te bedenken. Vraag: Heeft iemand ervaringen met een soortgelijke combinatie? Herkent iemand mijn klachten en weet iemand een oplossing(srichting?) Ergo: wie heeft t wonder in de mouw zitten?
Link naar reactie
Je hebt hier niet veel aan ben ik bang voor: Ik heb een Audigy 2 ZS + Logitech Z-5300 5.1 THX set. Dit met de zelfde drivers als jij, totaal geen problemen in UT2004 en XIII beide games hebben perfect geluid net als andere games. Ik heb wel een 5.1 Zalman hoofdtelefoon maar deze moet ik direct aansluiten op de geluidskaart aangezien hij 3 aansluitingen heeft net als een 5.1 set. ook daar is het geluid goed mee. Ik denk dat het aan je boxen of koptelefoon ligt en niet aan je drivers.
Link naar reactie
Ik vermoedde al dat er mogelijk onvolkomendheden ontstaan omdat mijn koptelefoon slechts 1 plug heeft. Die steek ik dan in de Line Out 1 (de derde gerekend vanaf de FireWire plug) Bij 5.1 analoge aansluiting gebruik je ook de Line Out 2 en 3; dat zijn de 3 pluhgjes die jij blijkbaar ook aan je koptelefoon hebt zitten. Vreemd echter dat als ik in de THX setup voor "hoofdtelefoon" kies dit geen invloed heeft op het geluid.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...