Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ligt eraan hoe je de DVD kopieert. Er zijn grofweg twee manieren. 1. een op een kopieren incl. menu's en compressieverhoudingen en incl. extra's 2. een op een maar met veranderde compressie en eventueel zonder extra's 1. Bij deze manier wordt de orginele DVD naar je harde schijf gekopieerd, en vanaf de hd naar (meestal) twee lege DVD's gekopieerd. Aan de film zelf word niets veranderd, het wordt alleen gesplitst over twee DVD's (in de toekomst hoeft dit niet, aangezien de dual-layer branders in de markt komen). De kwaliteit blijft gelijk. 2. Bij deze manier wordt de hele film opnieuw gecodeerd met een lagere bitrate. Door deze lagere bitrate wordt de film kleiner, klein genoeg om op een DVD te passen. Ook worden vaak de extra's eruit gesloopt, want die nemen alleen maar ruimte in, en voegen niets toe aan de film. De kwaliteit zal verminderen, maar meestal is niet niet noemenswaardig.
Link naar reactie
[quote:2e7a8b39d0]EENS : en in vrijwel alle gevallen, zie je het verschil ook niet. tenzij je een DVD-fiel bent (audio fielen horen het verschil zeggen ze tussen 25.000 en 28000 hz) [/quote:2e7a8b39d0] Bosje het menselijk gehoor gaat maar t/m 22.000 Herz dus daarboven hoor je toch niks meer! Maja ik zelf ben ook een klein beetje audiofiel, zo hebben bijna al mn mp3's een bitrate van 192Kbps of hoger enz. :P
Link naar reactie
Mee eens, de originele DVD loopt hooguit een beetje slijtage op ... :lol: De kopie DVD kan daarentegen flink in kwaliteit teruglopen, wanneer je niet goed oplet wat er precies meegecomprimeerd gaat worden om van een bijna 9GB dual layer DVD naar een 4,7GB DVDR te gaan. Vooral als je allerlei menus met extra's meeneemt van bijv. muziek DVD's kan de kwaliteit van de videobeelden had achteruit gaan als je dus gaat comprimeren op alleen de videobeelden.
Link naar reactie
Ik heb er ondertussen aardig wat gedaan met de "lossy" methode en kan zeggen dat ik het verschil soms wel en soms(eigenlijk meestal) niet zie. Als er al verschil is met het origineel dan is het minimaal . En ik sloop nix uit de dvd, ik maak gewoon een verkleinde kopie, dus alles blijft erin, trailers,extras ,subs enz enz . Mijn ervaring: Pinnacle Instant Copy 8 doet het heeeel goed, vooral na de laatste update (8.05) is doordat de eindgrootte beter de 4.4 GB benadert de kwaliteit zeer goed te noemen en ook de conversie snelheid is toppie, vooral als je van de ene hd naar de andere werkt. Hebben ze bij Pinnacle eindelijk eens iets wat goed werkt.... :lol: Een aanrader, het geld waard.
Link naar reactie
Badhoevedorp 1 april 2004 – Sony kondigt de lancering aan van twee DVD Dual RW-stations die een baanbrekende nieuwe DVD-opnamestandaard ondersteunen. De DVD+R DL-technologie (Dual Layer) die in de stations werd ingebouwd, biedt bijna twee keer zoveel capaciteit als conventionele beschrijfbare DVD’s, met name 8,5 GB in plaats van de huidige 4,7 GB. De opnametijd wordt dus uitgebreid van 2 uur tot maar liefst 4 uur video van DVD-kwaliteit, terwijl compatibiliteit met bestaande DVD-ROM-stations en DVD-videospelers verzekerd blijft. De enorme stijging van de gegevenscapaciteit heeft ook tot gevolg dat gebruikers video-opnames kunnen maken van een veel betere kwaliteit. In plaats van 2 uur video van gewone kwaliteit, biedt de dubbellagige opnametechnologie 2 uur hoogwaardige video met dubbele bitrate. Dankzij de enkelzijdige, dubbellagige structuur van een DVD+R DL-schijfje kan de gebruiker ook de volledige inhoud in één keer afspelen zonder het schijfje om te hoeven draaien. ergens op het net gelezen. Logischerwijs zal het dus waarschijnlijk nog wel een maand of wat duren voordat zo'n drive uberhaupt in de winkels ligt.... En dan nog de schijfjes.... ik gok op z'n vroegst kerst en dan ga ik er van uit dat er niet zo'n drama ontstaat als met de gewone +/- dvd brander waarbij het apparaat in principe wel te koop was maar niemand ze had door een productie gebrek.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...