Ga naar inhoud

TV aansluiten op Geluidskaart IN


Aanbevolen berichten

Hallo, Als ik de luidspreker/koptelefoon aansluiting van mijn Sony TV verbindt met de IN van mijn geluidskaart komt er goed geluid uit mijn PC boxen, maar wel met een hinderlijke brom. Ik denk, dat het iets met aarde te maken heeft, want als ik alleen mijn koptelefoon aansluit op de TV is het geluid prima. Met een draagbare Radio/CD speler heb ik geen problemen. Zou het zin hebben om de IN van de geluidskaart te verbinden met pin 1 en 3 van de SCART plug (volgens schema van Internet) en pin 21 voor aarde? En dan dus ZONDER brom? Iemand een ander voorstel.....?
Link naar reactie
De koptelefoon uitgang is niet geschikt voor een "line ingang"op een geluidskaart, het signaal is veel te hard daarvoor. Je kan wel op de TV het koptelefoon signaal zachter zetten, dat kan helpen maar het is niet de goede manier om het zo aan te sluiten. Er zijn scartkabels met aan de andere kant gewone tulppluggen waar het tv geluid van afkomt op een normaal niveau.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...