Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Vrij plotseling doet mijn geluidskaart (PCI 128) het niet meer: geen geluid. Maar in de device manager van WinXP staat de melding dat het apparaat probleemloos werkt; geen geel uitroepteken en geen rood kruis. Maar kijk ik in geluid en beeld in Program Files, dan lees ik dat er geen geluidskaart aanwezig is. Mag ik nu aannemen dat het ding stuk is? Of zou er een stuk Windows op de loop zijn? Kan iemand hier zijn/haar licht over doen schijnen?
Link naar reactie
Een aanvulling op het voorgaande. Ik las in een posting dat je ook het onboard geluid erbij kunt aanzetten (twee geluidskaarten geen probleem) en dus heb ik dat gedaan. Volgens de device manager werkt ook dit prima, maar in Sounds en audio staat nog steeds dat er geen audiodevice aanwezig is. Kennelijk is er dus wel iets vervelends aan de hand, maar wat? Nog een toevoeging: AC'97 onboard geluid zit op een Asus P4B mobo. Verder voor de zekerheid op virussen gescand (met de update van vandaag) en AdAware eroverheen gehaald. Ik weet niks meer te verzinnen.
Link naar reactie
Er is nog iets wat ik eerder kennelijk over het hoofd heb gezien: in de eigenschappen van de audiodevices staat dat ze wel zijn enabled, maar nog niet gestart. Niet dat ik daarvan veel wijzer ben geworden, want ik kan nergens een knopje start vinden, dat er wel is om te enablen. Heeft iemand nog een idee? Graag!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...