Ga naar inhoud

Geluidskaart en Onboard AC'97


Aanbevolen berichten

In mijn BIOS is de in het Moederbord geïntegreerde AC'97 uitgeschakeld omdat ik een Creative geluidskaart gebruik. Mijn Pinnacle PCTV kaart is onlangs aangesloten op de Line-In van de Creative kaart. Daarom moet ik telkens als ik iets wil opnemen achterin de PC knoeien en stekkers omsteken. Zou ik de AC'97 via het BIOS WEL kunnen inschakelen en daarop de PCTV kaart aansluiten en dus de creative kaart gebruiken voor andere opnamen? De ene deskundig PC-shop zegt dat het kan en de andere deskundige winkel zegt dat k dan het moederbord gelijk op de schroothoop gooien kan. Daarom durf ik het niet simpelweg uit te proberen en vraag reacties. Ook de vraag: hoe moeten als het wel kan, de luidsprekers aangesloten worden of moet ik ook 2 sets luidsprekers hebben? Bij voorbaat dank. (Moederbord MSI K7T266 Pro, AMD 1600+, WinXP pro)
Link naar reactie
Tuurlijk kan je 2 geluidskaarten hebben onboard of los dat maakt niets uit. Je zou een irq confictje kunnen krijgen maar in 1 9 van de 10 gevallen werkt het probleemloos. Een hardware conflict is niet schadelijk voor je pc of moederboard. Het ergste wat kan gebeuren is dat de apparaten met het conflict tijdelijk niet werken. Dat schroothoop verhaal is ONZIN !!! (zeker op 1 april wezen vragen :) ?) In principe heb je 2 sets speakers nodig. MAAR je kan in windows aangeven welk apparaat (geluidkaart) je wilt gebruiken voor opname of weergave. Verder kan je de lineout van de ene kaart doorlussen naar de linein van de andere op deze manier kan je het geluid mixen of kiezen Succes
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...