Ga naar inhoud

Audio CD afspelen.


Aanbevolen berichten

Ik heb een heel raar probleem. Tot voor kort kon ik zonder problemen alle audio cd's afspelen. Nu lukt het alleen met sommige progs. Het gaat niet om beveiligde cd's. Ook maakt het geen verschil of het om een originele dan wel een kopie van een cd gaat. Progs die nog wel cd's kunnen afspelen: * Audio Grabber * Exact audio copy * VU player 2.11 (een soort media player) Progs die geen audio cd's meer kunnen afspelen: * Windows Media player * Axialis AX CD player * Player (een freeware progs om audio cd's af te spelen) Windows Media Player geeft aan "het bestand niet wordt gevonden". De andere applicaties starten automatich op als een audio cd wordt ingelegd, maar herkennen de cd vervolgens niet als audio cd. Ik draai Win XP pro SP1 en heb een DVD Rom van Pioneer en een HP cd brander. Ik vermoed dat het probleem gekomen is met of: - verwijderen van een door clone CD aangemaakte virtuele cd drive. - online update van Windows via Windows update. Ik heb intussen Direct X 9 geïnstalleerd en ook Windows Media Player 9, in de hoop dat het probleem over zou zijn. (Maar dus zonder resultaat) Voordat ik met systeemherstel aan de slag ga wil ik weten of er niet en andere oplossing is. Vast bedankt voor jullie reactie.
Link naar reactie
Nadat ik het probleem heb ontdekt, heb ik een nieuwe setup gedaan van de audioprogramma's. Met Windows Media player ben ik van versie 8 naar versie 9 gegaan. Ook Direct-X heb ik opgewaardeerd naar versie 9. Allemaal zonder resultaat. Het lijkt er op dat applicaties die de cd-rom speler alleen kunnen benaderen om Audo cd's af te spelen in de 'verkeerde drive' gaan zoeken. Daarom denk ik dat het te maken heeft met het verwijderen van de virtuele cd-rom drive. Ik kan in het register echter nergens een instelling vinden specifiek voor het afspelen van audio cd's.
Link naar reactie
[quote:b734db3b55="mikkel"]Het lijkt er op dat applicaties die de cd-rom speler alleen kunnen benaderen om Audo cd's af te spelen in de 'verkeerde drive' gaan zoeken. Daarom denk ik dat het te maken heeft met het verwijderen van de virtuele cd-rom drive.[/quote:b734db3b55]Hoe ziet je drive lijst er nu uit dan? (C:\, D:\ etc.)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...