Ga naar inhoud

DVD-rippen --> Divx/Xvid


Aanbevolen berichten

De laatste tijd hou ik me beetje bezig met mn dvdtjes op de pc weg te schrijven. Het dvd-rippen opzich gaat goed (.vob en .ifo bestanden komen goed op de harde schijf) Maar vervolgens wil ik deze omzetten in een avi-bestand. Divx of Xvid (welke gebruiken jullie eigenlijk?) Met 1-druk-op-de-knop-programma's is de kwaliteit matig en komen de ondertitels vaak niet mee. Toen ben ik een beetje rond gaan kijken en kwam bij het programma Gordian Knot aan. Dat zou goed moeten werken, maar ik kom er helaas niet uit. Als ik probeer te encoden geeft hij een error waaruit blijkt dat het bron-bestand niet goed zou zijn. Heeft één van jullie ervaring met dit programma en kan mij vertellen hoe jullie ermee werken? Of zijn er misschien makkelijker/betere programma's die ik kan gebruiken? BVD
Link naar reactie
:-? Volg ik precies de duidelijke aanwijzingen op...werkt het nog niet! Op het moment dat hij een klein stukje gaat 'voor-encoden' om de beeldkwaliteit e.d. te checken verschijnt er een error in beeld met: "failed to get data from "max_bframes"" Dit komt bij elke dvd. Geen idee wat het betekent. Vervolgens dacht ik: dan sla ik die controle maar over en ga zo maar encoderen. Het geluid gaat goed, daarna wil hij echter beginnen met de film en dan verschijnt de volgende error: "VideoSourceAvi: the source image format is not acceptable (error code -2)" Hoop dat iemand me hier mee kan helpen! Temeer omdat ik precies de guide heb gevolgd, maar dan toch nog vast loop :cry:
Link naar reactie
Het is eigenlijk best makkelijk, maar dan moet je geen ondertiteling willen. Je hebt in elk geval (minstens!) 10 GB vrije ruimte nodig. Rip eerst de DVD met DVDShrink. Demux de streams dan naar m2v en ac3 met IFOEdit. Open ze dan met VirtualDub-MPEG2, en sla ze op als avi en mp3. Mux ze weer met Virtualdub, en kies als codec DivX/XviD.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...