Ga naar inhoud

Verschil DVD+/-


Aanbevolen berichten

ik ben een aanbieding tegen gekomen, en het gaat om de volgende DVD brander: [quote:3db4d727bb]Absoluut een megaknaller. Supervoordelige dvdbrander. De dvdbrander brandt snel, stabiel en geruisloos. Kies voor de Ricoh DVD brander als je absoluut zeker wilt zijn dat de dvd op tijd klaar is! Specificaties: Interface : ATAPI / E-IDE Data Buffer Memory : 2MB Data Transfer Rate : DVD+RW/+R Write 4X, CD-R Write 4X ~ 24X, CD-RW Write 4X ~ 10X, CD Read Up to 40X, DVD Read Up to 8X Average Access Time : CD 120ms, DVD 140ms Mounting Orientation : Horizontal / vertical (eject button must be upside) Weight : Less than 1.2 kg Dimensions : Width 145.6mm, Height 41.6mm, Depth 191.4mm An improved anti-heat design means that no cooling fan is needed Can read data at 40X speed, write data at 24X speed and rewrite data at 10X speed (High Speed CD-RW) DVD+RW and DVD+R Drive Easy-to-use tray model Enhanced-IDE(ATAPI) model Highest Speed 4X DVD+RW and DVD+R Write . JustLink has made auto-avoidance against buffer underrun errors possible Lagacy CD-ROM and CD Player can play CD-R and CD-RW Disc Large capacity of 4.7GB Legacy DVD-ROM and DVD Player can play DVD+RW disc Support Random Write UDF in DVD+RW Support UDMA Just Link Technology [/quote:3db4d727bb] ik zie nu dat dit een DVD+ brander is voor ook DVD+RW. maar wat is nu het verschil tussen DVD- en DVD+? en is dit een goeie dvd-brander, of zal ik ff wat meer geld meer moeten neerleggen dan € 49,95 en een wat duurdere DVD-brander kopen?
Link naar reactie
+ en - zijn verschillende standaarden. Mocht een van de standaarden de evolutie niet overleven dan zit je met een speler die +/- ondersteunt in ieder geval aan de veilige kant. Als de + standaard verdwijnt heb je een probleem, maar ik denk niet dat dit zomaar zal gaan gebeuren. Alleen DVD-RAM heeft het niet overleefd geloof ik. De beschikbaarheid van + en - schijfjes EN de prijs van die media komt ongeveer overeen. Daar komt nog bij: die Ricoh speler is [i:f49cffaf9a]erg[/i:f49cffaf9a] goedkoop. DVD +/- zijn in de meeste spelers af te spelen dus dat is het probleem niet. Eigenlijk komt het er op neer dat je hier alleen maar + schijfjes mee kunt branden. Voor de prijs lijkt mij dat geen probleem. De meeste CDRW+DVDROM combo drives kosten evenveel. Dit is dus verreweg de goedkoopste 4x brander die ik in ieder geval gezien heb. 4x branders die +/- hebben zijn meestal duurder. Nu is denk ik wat prijs betreft die Ricoh gewoon een uitzondering, bij de meeste andere branders is het verschil in prijs niet zo groot (aldus de tweakers.net pricewatch). Als je [i:f49cffaf9a]toch [/i:f49cffaf9a] liever een +/- brander wilt hebben dan kan je voor de prijs misschien meteen beter voor een 8x speed brander gaan denk ik... (zijn er al v.a. 85€) succes!
Link naar reactie
De DVD-R(W) standaard gaat de (r)evolutie trouwens niet overleven, naar mijn weten hebben alle producenten de produktie van puur DVD-R(W) branders al gestaakt. DVD+R(W) heeft het op single layer gebied (4,7 GB) in ieder geval dus al gewonnen. DVD-R is in Nederland trouwens minder aantrekkelijk, omdat onze vrienden van Stichting Thuiskopie (dat zijn die gasten die denken dat elke thuisbrander auteursrechten loopt te schenden) ervoor gezorgd hebben dat op elk DVD-R schijfje een volle euro accijns zit (op DVD+R's is dit trouwens 'slechts' een halve euro)! :evil: Maar DVD-R schijfjes zijn trouwens wel goedkoop te krijgen in bijv. Duitsland of België :wink: Anyway, over de kwaliteit van de Ricoh DVD+R(W) brander kan ik niets zeggen, maar qua standaard hoef je je voorlopig dus geen zorgen te maken ... Ik zou zelf trouwens echter ook gaan voor een 8x DVD+/-R(W) brander van LiteOn of NEC, qua ondersteuning van de verschillende merken DVD schijfjes zijn deze beter omdat zij vaak met nieuwe firmware updates komen. Het zijn immers zeer populaire (budget)brandertjes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...