Ga naar inhoud

Elke cd wordt audio CD


Aanbevolen berichten

Hoiiiiiiiiiiii, :D Ik ben voor een paar vrienden een computer aan het maken. :oops: Maar nu wil het volgende de computer is een Compaq Desk Pro EN 350 :roll: Nu moet er een brander bij worden geplaatst. Brander of CD speler achter de HD werkt perfect. In de bios wordt aangeven u heeft een 20 GB en 2 * atapi spelers, hier wordt hij dus ook herkent. CD speler alleen op de andere connector :evil: werkt met geen mogelijkheid. n Windows ME wordt de speler gezien als een audio cd met 9 bestanden ongeacht welke cd ik er in doe in mijn configuratiescherm / hardware wordt de speler wel herkent maar met vreemde tekens er tussen en dan ziet het er zo uit LG````CD-ROM CRD -x4-x2B :( Doe ik mijn brander los op een connector dan ziet het er ook ongeveer zo uit :o (maakt niet uit of ik de speler op master of slave zet wie weet wat er scheelt of heeft er een oplossing voor :P paby :lol:
Link naar reactie
[quote:92ab07be33="paby1998"]De CD speler is wel goed zet ik hem na de HD dan geen probleem. wat nieuw kopen computer?????????? paby[/quote:92ab07be33] bedoel geen nieuwe computer maar nieuwe cdrom, maar als ie het doet in een andere opstelling, dan zou ik het zo laten. Of mis ik iets ? ps heb je geen andere windows dan ME ? Ik heb zo een dvd-rom speler gekregen, onder ME gaf ie cdda aan, en onder 98 draaide hij als een tierelier (tot op de dag van vandaag, nu xp)
Link naar reactie
:cry: :cry: %^$$%^#$% Weer niet ook met XP in mijn configuratiescherm / hardware wordt de speler wel herkent maar met vreemde tekens er tussen en dan ziet het er zo uit LG````CD-ROM CRD -x4-x2B maar het moet zijn CRD -84-82B Denk handig te zijn en zet de HD op de secondaire controller maar nu kan hij deze niet lezen geeft aan geen systeemschijf betekend dat dat de sec controller stuk is of kan ik nog iets fout hebben gedaan paby
Link naar reactie
Hoiiiiiiiiii, Ik heb alle jumpers geprobeerd master slave en cableslect. Zo gauw als ik de drive achter mijn HD hang als slave gaat het wel goed. Ik heb 2 LG cd spelers en een HP 8100 geprobeerd en alle het zelfde achter de hd goed. en op de secondaire connector AAAAAAAHHHHHHH niets. Dan word ook meteen de omschrijving aangetast in het configuratiescherm. Draai nu onder XP maar mocht ook niet helpen. Hoe kan ik dat uitzetten dan en of wat wordt het dan voor cd speler. paby
Link naar reactie
Dit is wel een vreemd iets. Als je de CD-drive aan een kabel hangt waar een HD aan hangt werkt hij wel, zonder HD niet. Misschien ligt het aan de kabel. Stel, je hebt nu de HD met kabel 1 aan IDE1. Dat werkt dus. HD + CD met kabel 1 aan IDE1 werkt dus ook. Maar CD met kabel 2 aan IDE 2 werkt niet... misschien is je kabel beschadigd? Probeer eens de kabels om te wisselen. Of is je IDE2 kaduuk? Dat zou vervelender wezen. Als je de HD loskoppelt, kan je dan van de CD opstarten (WinXP CD is bootable)? Werk dat NIET, dan is het geen softwareprobleem, maar hardware (of hooguit BIOS). Werkt dat wel, dan zit het probleem in Windows. Check dan voor updates van de drivers.
Link naar reactie
Hoooooooooiiiiiiiiii, Om misverstanden te voorkomen heb ik alles losgekoppelt en een kable met 1 cd met daarin XP. Op de eerste connector start XP gewoon op. Hier wil ie XP gewoon installeren Perfect dus Kabel los gemaakt enin de andere connector gedaan (niets veranderd, alleen een andere connector gewijzigd) Maar hier geeft ie aan is een non-system disk. met andere woorden de CD is niet bootable. Ik weet niet of dat in de BIOS is aan te sturen dat je een connector bootable maakt en de ander niet. aaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh gek word ik ervan Paby
Link naar reactie
Nee, volgens mij kan je dat niet in de bios aansturen. Als je het mij vraagt is de tweede IDE-connector op je moederbord dan kapot. Kijk eens goed of er gebogen of gebroken pinnentjes te zien zijn die de oorzaak zouden kunnen zijn, en kijk eens of hij erg veel stof huisvest. Probeer hem in dat geval voorzichtig stofvrij te maken. Maar ik ben bang dat je er niet teveel van moet verwachten.
Link naar reactie
hoiiiiiiiiiiiiii, de pinnetjes van de connector die zijn goed. De connector zit op een aparte kaart. Het hele slot er uitgehaald en weer terug gedaan maar helaasssssssss. Ik vermoed inderdaad dat de connector is overleden sh*tttttttttttttttttttttttt. Eeeeeeeeeeeehhhhhhhhh is er een andere oplossing om de 2 cd speler aan de praat te rkijgen of moet ik zo een grote insteekkaart kopen. pabyyyyyyyyy :evil:
Link naar reactie
Ik denk dat je alleen een nieuwe insteekkaart kan kopen. Repareren kan misschien wel; maar het is moeilijk en zal veel meer kosten dan een nieuwe kaart. Kijk eens of je misschien 2e-hands een goede kaart kan krijgen. En kijk meteen even naar een nieuw toetsenbord, er blijven duidelijk toetsen bij je hangen ... :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...