Ga naar inhoud

Copy Protected Music CD --> MP3


Aanbevolen berichten

Ik heb een muziek-CD gekocht (die naderhand [i:ac321f200f]Copy Protected[/i:ac321f200f] bleek te zijn) waarvan ik een paar liedjes naar MP3 wil converteren om op mijn MP3-walkman te zetten. Ik heb al van alles geprobeerd om deze protectie te doorbreken, via Nero, CloneCD, Easy CD Creator, enz., maar op geen enkele manier is het me gelukt. Iemand een idee of én hoe het wél kan? Thanks!
Link naar reactie
[quote:75652d8149="PS"]Of en hoe het kan hangt ook van de gebruikte kopieerbeveiliging af, in [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=110250]dit draadje[/url] worden verschillende programma's genoemd. Het meest eenvoudig lijkt het me echter om de liedjes gewoon te downloaden via p2p.[/quote:75652d8149] AnyDVD
Link naar reactie
[quote:98d0822efa="jgbteg"]Ik vraag me af als je deze analoog binnen haalt (wave), dat moet toch kunnen en dan coverteren?[/quote:98d0822efa]Klopt, maar het is de vraag of je dat wel wil. Analoog naar digitaal is natuurlijk niet de optimale kwaliteit. Van de andere kant, de conversie naar MP3 is zowieso 'lossy', dus je levert altijd in op de kwaliteit. Ik zou met Exact Audio Copy eens de gok wagen: http://www.exactaudiocopy.de/ Ik hoor ook goede verhalen over Alcohol 120%: http://www.alcohol-software.com/ Probleem blijft echter dat de drive waarmee je wil rippen ook enigzins met die kopieerbeveiligingen om moet kunnen gaan. Niet ieder model en type is daar even goed in. Over wat voor merk en type hebben we het?
Link naar reactie
Het vreemde is: als je de CD in de diskdrive via de Windows Verkenner bekijkt, vind je nergens iets terug dat enigszins ruikt naar een muziekbestand. Wel staan er een heleboel pc-programmabestanden (ook executables) op, maar de ware muziekbestanden zelf zijn volkomen verborgen, dus op deze manier kan ik er gewoon niet aan om ze converteren of wat dan ook...
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Heb zelf al meerdere beveiligde muziekCD's geript, maar nooit echt problemen mee gehad. Je ziet op de CD software staan. Bijna zeker dat die CD dan naast de audio files ook in een data sessie MP3 varianten van de muziek bevat. De software is bedoeld om op een PC de MP3 variant te kunnen afspelen. Kijk eens of je op de afspeelzijde van de CD (aan de buitenkant) een dunne ring ziet. Zo ja, dan kun je en ieder geval met CloneCD een kopie maken door alleen de eerste sessie te kopiëren, want die bevat de audio files. Daarmee heb je nog geen .WAV bestanden, en die krijg je ook van je kopie niet netjes omdat de kopie niet identiek is aan het origineel. (Rip maar eens een CD, en brand de .WAV's op een CD-R. Als je die kopie vervolgens ript en de .WAV's met de oorspronkelijke vergelijkt zie je dat ze totaal verschillend zijn). Als je de beveiligde CD wilt rippen, dan moet je met een viltstift (op waterbasis, b.v. een CD-pen) m.b.v. een lineaal die ring afdekken. Gewoon ergens een streep erover (niet van binnen naar buiten ,maar 'parallel' zodat hij onderbroken is. Dit luistert nauw, en moet je misschien enige keren over doen. De viltstiftstreep kun je met een wattenstaafje met wat alcohol (GEEN andere oplosmiddelen proberen !!) weer verwijderen, want met water gaat het meestal niet echt lekker. Voor het extracten 'moet' (het moet niet maar is i.v.m. error correctie ten zeerste aan te raden) je Exact Audio Copy gebruiken. Als de vilstiftstreeo niet exact goed staat krijg je nl. meer fouten die EAC vaak automatisch corrigeert. Tot slot, mijn Plextor CD-brander ziet (vanuit CoolEdit 2.0 Pro) op een beveiligde CD geen muziek bestanden. Mijn Sony DVD-ROM (DDU-1621) ziet ze wel en ript ze ook nog eens probleemloos, de Sony 'ziet' dus de hele beveiliging niet. Als je meerdere drives hebt, probeer dit dan eens uit. Succes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...