Ga naar inhoud

dvd ntsc formaat omzetten naar pal


Aanbevolen berichten

Hmmm, ik moet bekennen dat ik het zelf nog niet geprobeerd heb hoor. Ik denk dat er dan niets anders op zit dan van de DVD eerst een avi of mpeg te maken zodat je met bijvoorbeeld Virtual DubMob de framerate naar PAL kan omzetten. En dan op sectie.be lezen hoe je DIVX op DVD zet. Avi naar dvd werkt namelijk hetzelfde als divx naar dvd. Ik raad je aan om op de site [url]http://www.sectie.be[/url] eerst rechtsbovenin op DVD -> DivX te kijken en daarna DivX -> DVD. Maar misschien kan je die VOB file ook openen met Virtual DubMod en dan kan je gewoon van dat bestand de NTSC -> PAL conversie uitvoeren op het video spoor (door de framerate te veranderen). Dit staat allemaal ook op sectie.be. Nog even extra, ook van die site gehaald: [quote:33ea4c359f] Bijna alle DVD-spelers die in onze contreien (=PAL) verkocht worden kunnen ook NTSC-schijven lezen. Deze multi-standaard DVD-spelers converteren NTSC naar een 60 Hz PAL-signaal (pseudo-PAL signaal) dat door de meeste moderne PAL-Tv's begrepen en ondersteund wordt. Sommige multi-standaard PAL DVD-spelers zenden echter het echte NTSC-signaal door en je hebt dan ook een NTSC-Tv of multistandaard Tv nodig om dit signaal te kunnen weergeven. Bij sommige DVD-spelers is er trouwens een switch op het toestel dat je toelaat te kiezen tussen een pseudo-PAL signaal of het echte NTSC-signaal. Minder belangrijk voor ons: de meeste NTSC DVD-spelers kunnen geen PAL-schijven lezen. Omwille van de hogere resolutie van PAL (720x576 tov 720x480 voor NTSC), neemt de PAL-versie van een film meer ruimte in dan de NTSC-versie. Films worden meestal geëncodeerd met 24 frames/sec. maar wordt gepreformateerd voor een van de 2 display-frame-rates (25 fps voor PAL en 29.97 voor NTSC). Bij het afspelen worden PAL-films versneld (zo'n 4% sneller) afgespeeld. Conclusie: NTSC-schijven kunnen wereldwijd op zo'n 95% van de DVD-spelers afgespeeld worden. PAL-schijven daarentegen zijn bijna enkel af te spelen in landen die het PAL Tv-systeem gebruiken. [/quote:33ea4c359f]
Link naar reactie
Bedankt voor de aanwijzing. Ik heb het volgende gedaan: Via Virtual dub mod 1.5.4.1 vanaf DVD Openen settings Video frame rate source ongewijzigd laten op ntsc 29,... target convert naar 25 fps compressie Microsoft video 1 full processing mode (geeft wel heel grote bestanden. Plm 1 GB Vob file wordt ruim 15 GB AVI file) In Nerio Vision Express 2 avi files binnengehaald en opdracht DVD maken met wegschrijven naar HD (rechtstreeks naar DVD mislukte) Tijdsduur voor anderhalf uur kwam uit op plm 7 uur. Bij voorkeur dus 's nachts laten denk wanneer je geen andere dingen met de computer wilt doen. Maar het belangrijkste is dat het mogelijk is. Voorts is het dus ook mogelijk om via een filmbewerkingsprogramma de AVI files naar band te schrijven.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...