Ga naar inhoud

geluidskaart/ boxen


Aanbevolen berichten

hallo iedereen, ik heb gisteren mijn creative audigy LS geluidskaart en mijn Wavemaster MX5 boxen aangesloten/geinstalleerd op mijn pc, maar ze werken niet goed. Zelf denk ik dat de geluidskaart een beetje kapot is, en dat de boxen verder wel goed zijn, maar daar wil ik even zekerheid over hebben voordat ik de geluidskaart terugstuur voor een RMA en hij blijkt goed te werken want dan ben ik weer geld kwijt aan 'rma kosten'. ik heb de geluidskaart in een vrij pci-slot gestopt en de cd/drivers die erbij zitten geinstalleerd, dat gaat allemaal goed.(volgens windows) dan stop ik de drie stekkertjes in de pc (zwart,groen en roze/oranje (subwoofer) ) toen heb ik de boxen/satellite speakers op de subwoofer aangesloten met de tulpstekkers, en de central speaker ook op de subwoofer aangesloten. twee van de vier sattelite speakers doen het als ik de stekkers van die twee boxen in de aansluitingen voor de 'front' speakers op de subwoofer stop. de andere twee boxen werken ook prima, maar ook alleen als ze in de 'front' speakers aansluitingen zitten. dus de rear aansluitingen op de subwoofer of op de geluidskaart werken niet, en de central speaker doet helemaal niks, behalve als ik de volgorde van de stekkertjes op de geluidskaart verander, maar dan komt er een heel raar/zacht geluid uit. en de subwoofer doet helemaal niks, behalve als ik de subwoofer op de microfoon aansluiting zet, maar dan hoor ik hele zware, piepende gekke geluiden. zelf denk ik dus dat de geluidskaart niet helemaal in orde is, of zouden het ook de speakers/subwoofer kunnen zijn? kan iemand helpen? bedankt,
Link naar reactie
zoals je hierboven al aangeeft, doen de boxen het niet goed, als je ze op de goede manier aansluit. Echter als je de aansluitingen omwisseld, dan doen de andere satalietspeakers het wel. Dat die subwoofer het niet goed doet als die niet in de originele subwooferport zit, kan ik ook in komen. Daar is die poort dus gewoon niet voor. Volgens mij ligt het dus inderdaad aan je geluidskaart. Is die geluidskaart met de post gekomen ofzo? Dat hij onderweg stuk gegaan is?
Link naar reactie
[quote:f5f8290d67="bbx"]zoals je hierboven al aangeeft, doen de boxen het niet goed, als je ze op de goede manier aansluit. Echter als je de aansluitingen omwisseld, dan doen de andere satalietspeakers het wel. Dat die subwoofer het niet goed doet als die niet in de originele subwooferport zit, kan ik ook in komen. Daar is die poort dus gewoon niet voor. Volgens mij ligt het dus inderdaad aan je geluidskaart. Is die geluidskaart met de post gekomen ofzo? Dat hij onderweg stuk gegaan is?[/quote:f5f8290d67] Ja, de kaart is met de post gekomen. Maar toen ik 'm opende zag hij er perfect uit, hij zat in een anti-statisch zakje en alle onderdelen op de kaart zaten er goed op en alles zag er goed uit. kan het dan toch zijn dat ie niet goed is? wat is je advies? opsturen voor een RMA of nog wat dingen testen? en wat zou ik nog kunnen testen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...