Ga naar inhoud

Problemen met mijn NEC 1300A brander


Aanbevolen berichten

Ik heb een NEC 1300A brander met de nieuwste firmware nl.1.0A Dit is binnen een halfjaar mijn 3e brander en steeds weer heb ik na een paar weken last met het branden van Princo DVD-R 1x4 DVD's Volgens mijn computerboer (Powerline in Zoetermeer) ligt het aan de Princo DVD's Die zouden zeer slecht en onbetrouwbaar zijn. Ik heb echter diverse kennissen die allemaal op Princa fikken en nog nooit één onleesbare DVD hebben gehad. Mijn vraag is: Heeft mijn computerboer gelijk (hij verkoopt Imation DVD's à € 3,50 per stuk en die zouden wel goed zijn; mag ook wel voor dat bedrag) Grtz Wim
Link naar reactie
Als je dit forum afloopt en internet zal je zien dat net als bij cdr-branders de combi met de schijfjes belangrijk is. Welk merk DVD brander ook vliegen de firmware flashes je om de oren, met als commentaar "Match more Media". Dus google gebruiken. Op dit forum is er volgens mij ook een topic met dvd schijfjes icm de NEC. Dat dat Opus ook zon lijstje heeft gemaakt speciaal voor NEC. En op internet zijn ze er ook voor NEC. Ikzelf heb een Lite-on LDW811S met de kerst gekocht en 1 firmware flash gedaan (ik gebruik ze hoofdzakelijk in een standalone dvd en dat was de reden vd flash). Intussen zijn ze al 2 flashes verder. Succes : oh ja nog iets : daarna komt de software nog om de hoek kijken, moet je eens kijken hoe snel de versie's elkaar opvolgen (vanweg foutjes) 3,5 euro voor een +R schijfje of bedoel je +RW. Op de computerbeurs (21 feb in adma anders interexpo) heb ik Philips +RW 4speed met slimline case gekocht, 20 voor 49 euro Arita cakeje 25 voor 32,5 bij opus. Tegenwoordig is het met alles shoppen hoor. Succes en veel plezier met je NEC en je DVD
Link naar reactie
[quote:12162165be="W.J. Beckers"]Ik heb een NEC 1300A brander met de nieuwste firmware nl.1.0A Dit is binnen een halfjaar mijn 3e brander en steeds weer heb ik na een paar weken last met het branden van Princo DVD-R 1x4 DVD's Wim[/quote:12162165be]Heb je echt al 3x maal een nieuwe brander van je computerboer gekregen omdat je geen Princo -R kan branden????
Link naar reactie
[quote:16b4342c4a="stelf01"][quote:16b4342c4a="W.J. Beckers"]Ik heb een NEC 1300A brander met de nieuwste firmware nl.1.0A Dit is binnen een halfjaar mijn 3e brander en steeds weer heb ik na een paar weken last met het branden van Princo DVD-R 1x4 DVD's Wim[/quote:16b4342c4a]Heb je echt al 3x maal een nieuwe brander van je computerboer gekregen omdat je geen Princo -R kan branden????[/quote:16b4342c4a]' De bander is 2x opgestuurd naar NEC. De eerste (originele) brander had firmware versie 1.03, de 2e (die NEC via Powerline mij toestuurde) had versie 1.08 en de 3e (Die NEC ook via Powerline omwisselde) had versie 1.0A. Deze versie nrs. staan op de sticker die op de NEC-writer is geplakt en heeft ook een nieuw serienr dat klopt als je DVD-Info draait. Goede service van NEC dus. Wim
Link naar reactie
[quote:beada43fa1="Bosje"]Als je dit forum afloopt en internet zal je zien dat net als bij cdr-branders de combi met de schijfjes belangrijk is. Welk merk DVD brander ook vliegen de firmware flashes je om de oren, met als commentaar "Match more Media". Dus google gebruiken. Op dit forum is er volgens mij ook een topic met dvd schijfjes icm de NEC. Dat dat Opus ook zon lijstje heeft gemaakt speciaal voor NEC. En op internet zijn ze er ook voor NEC. Ikzelf heb een Lite-on LDW811S met de kerst gekocht en 1 firmware flash gedaan (ik gebruik ze hoofdzakelijk in een standalone dvd en dat was de reden vd flash). Intussen zijn ze al 2 flashes verder. Succes : oh ja nog iets : daarna komt de software nog om de hoek kijken, moet je eens kijken hoe snel de versie's elkaar opvolgen (vanweg foutjes) 3,5 euro voor een +R schijfje of bedoel je +RW. Op de computerbeurs (21 feb in adma anders interexpo) heb ik Philips +RW 4speed met slimline case gekocht, 20 voor 49 euro Arita cakeje 25 voor 32,5 bij opus. Tegenwoordig is het met alles shoppen hoor. Succes en veel plezier met je NEC en je DVD[/quote:beada43fa1] Hoi Bosje, De prijs van € 3,50 betrof een Imation DVD-R schijf. Worden bij powerline geleverd voor 5 stuks voor de prijs van € 17,50 Zoals je al vermeldde is Opus in Bodegraven aanmerkelijk goedkoper en die is ook mijn vaste leverancier. Ook deze zaak geeft een uitstekende service; ik kon mijn NIET aangebroken doosjes (7 stuks) retourneren naar Opus en kreeg er andere (Traxdata) voor in de plaats; uitteraard met bijbetaling. Wim
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...