Ga naar inhoud

sommige dvd´s zijn niet te rippen


Aanbevolen berichten

hoi ik zit met het volgende, maak wel eens back/ups van mijn dvd´s alleen sommige zijn niet te rippen lijkt wel ik krijg bij dvdshrink en dvddecrypter de volgende melding DVDshrink encountered an error and cannot continue failed to read file d: GEGEVENSFOUT (CYCLISCHE REDUDANTIECONTROLE) wie weet waar dit aan kan liggen? alvast bedankt
Link naar reactie
[quote:ac8189ceb8="tylerdurden"]ik heb anydvd gedownload maar kan je daar wel mee rippen dan[/quote:ac8189ceb8] gewoon lezen in de readme of op de homepage wat ie kan. Kort : je laadt hem (hij opereert als een soort driver). En bij de instellingen zie je wat hij doet. Daarna start je dvdshrink op of clondvd of andere dvd duppers. Succes. Gewoon rtfm en proberen.
Link naar reactie
Cyclische redundantiefout= kras of beschadiging op dvd of cd. De leesfout die is opgetreden is van een dusdanige omvang dat het cyclische redundantie error controlle mechanisme een echte data fout herkent en ook weet dat deze foute data niet meer is te corrigeren. Een zogeheten non-recoverable error. In normale woorden: er zit een kras op je schijfje, zo erg dat het in de lezer en schijf ingebakken fout -reparatie-mechanisme de fout niet kan herstellen, er is dus echt kapotte data, helaas pindakaas. Meer uitleg: een zelf gebakken cd of dvd kan wel duizenden fouten bevatten maar zolang deze door het fout-correctie mechanisme zijn te reconstrueren is er nix aan de hand. Bevat een schijfje te veel of te lange fouten dan gaat dat niet meer en krijg je de fout melding die jij hebt. Als je de kras kunt vinden: zachtjes met keukenpapier en waterverdunde tandpasta proberen het krasje te verminderen/oppoetsen, hij hoeft niet helemaal weg,zolang ie maar weer licht doorlaat is het goed, gewoon een tijdje polijsten en dan weer proberen... Of; als je dat te eng vind: eerst de dvd met een andere lezer proberen uit te lezen zodat de data in ieder geval is veilig gesteld. Mogelijk heeft een andere speler met een beter fout mechanisme/lazer er geen last van.
Link naar reactie
Zit er duidelijk een kras(en) op je schijfje? Kennelijk heb je een (aantal) kras weg weten te poetsen, veel geduld en kijken of er op ongeveer 65% evt nog meer krassen zitten en weg poetsen.... Je kunt het ook nog op een andere lezer (bij een kennis) proberen..... Weer duidelijk een voorbeeld van de risicos als je niet voorzichtig met je schijfjes omspringt. Audio cd's doen hetzelfde : wel nog prima af te spelen maar als je ze gaat proberen te kopieren dan komt de narigheid eruit: tikken-ruisen-skippen enz enz... Iedere kras op een cd-dvd is er 1 te veel....
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
Ik was gisteren bezig met het bekijken van een zelfgebrande DVD. Omdat e.e.a. te langzaam verliep naar mijn mening heb ik hem op 32 speed gezet. Dit ging goed totdat ik even een andere actie op de PC ging doen. De DVD-speler bleef hangen en even later kreeg ik een foutmelding dat de DVD mogelijk beschadigd is (door mijn actie?). Nu krijg ik dezelfde melding. Ik kan het VOB bestand niet kopiëren. Bij, in mijn geval dan, 43% blijft ie hangen. Er zit geen kras op de DVD. Kan ik deze foutmelding veroorzaakt hebben met m'n DVD-speler (dus [u:842a9d13a3]niet[/u:842a9d13a3] DVD-brander)? Is het nog op te lossen dat ik het bestand wel kan lezen/kopiëren
Link naar reactie
Allereerst: het is lovenswaardig dat je de search functie hebt gevonden maar wil je voortaan een nieuw,eigen topic, openen ipv zo'n oud topic naar boven te slepen? Je probleem; de dvd kan niet beschadigd zijn door je dvd speler tenzij het schijfje aanloopt in het mechanisme maar dat hoor je dan wel want dat moet een hoop herrie veroorzaken. Ik denk dat de dvd gewoon slecht is , wellicht niet goed gebrand, te snel, slechte kwaliteit schijfjes, oude firmware in de brander gehad die niet goed overweg kan met het schijfje enz enz. Erg vervelend... Een paar mogelijkheden: Forceer de speler om op 1x te lezen, hoe langzamer er wordt gelezen des te groter is de kans dat de data alsnog gelezen kan worden. Probeer het in een andere lezer/brander, mogelijk kun je hem nog in de brander stoppen waarmee het schijfje gebrand is? Niet iedere dvd lezer/brander kan goed omgaan met slechte/foute media, er zijn zelfs lezers/branders die van een minimaal foutje al van slag raken... Probeer eens Isobuster, dit proggie kan vaak een hoop data nog te voorschijn toveren, kijk ook in de opties( en de helpfile) van het programma , daar is eea in te stellen voor het redden van slecht leesbare data.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...