Ga naar inhoud

Soundblaster live 1024 geeft geen geluid


Aanbevolen berichten

Sinds kort ben ik bezig met een PC met daarin een ABIT NF7-S moederbord. Ik wil hier graag mijn Creative soundblaster live 1024 in zetten. Het besturings systeem is Windows XP prof. Ik heb in het Bios de onboard sound op disable gezet. Windows ziet de geluidskaart correct en geeft nergens een foutmelding. Echter ik krijg geen geluid. Als ik vervolgens de onboard kaart op enable zet en de soundblaster uit zet doen de boxen het wel. Ik heb alle mogelijke stekkers e.d gecontroleerd, alles is goed aangesloten. Mijn vraag is nu: Wie kent dit probleem en hoe op te lossen. Alvast bedankt Munchy
Link naar reactie
Heb je al geprobeert om via Geluidsinstellingen te kijken of je als uitvoerend appertaat wel je nieuwe geluidskaart hebt geselecteerd. Of kijk eens of niet gewoon bij de volume instelligen Wave/MP3 op dempen staat. Wat je ook kan proberen is via de Creatrive site een nieuwe driver kan downloaden. Haal bij apperaat beheer de geluudskaart weg en instaleerd dan de driver van de creative site.
Link naar reactie
Alles wat je zegt heb ik al gecontroleerd. Ik heb zelfs al een driver update voor de soundblaster live gedownload. Het update programma zegt echter na het uitpakken van de files dat er geen soundblaster compatable card gevonden is in het systeem. Dit terwijl windows XP 'm toch echt correct ziet. Ik snap hier helemaal niets meer van. De enige mogelijkheid is volgens mij dat de kaart stuk is maar dan zou windows 'm toch niet meer correct moeten kunnen zien, of wel?? Greetings 2UALL Munchy
Link naar reactie
Nee maar de reden hiervoor is dat windows 'm gewoon goed ziet. In het verleden had ik een soundblaster die altijd ruzie had met mijn modem. In zo'n geval gaf windows duidelijk aan dat er een probleem was en dan wilde het nog wel eens helpen om 'm in ander slot te zetten. Ik denk dat ik 'm eerst even in een andere PC moet proberen. Toch bedankt, Greetings 2UALL Munchy
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...