Ga naar inhoud

Enterprise eps niet vloeiend t.o.v. Stargate eps


Aanbevolen berichten

Ik heb een 26-tal Enterprise eps. En die lopen niet zo vloeiend als een aantal Stargate eps (dvdrip). Stargate bv. loopt supersmooth..alsof je naar een dvd kijkt. Enterprise loopt licht schokkerig. Niet veel, maar toch. Vooral bij snelle bewegingen. Is dit normaal omdat het een ntsc-vcd is? Het schijnt bij alle enterprise eps zo te zijn. En is dit op te lossen dmv. een player of reencoding. Details: Enterprise 2x01: 352x240 vcd ntsc, mpeg-1, video 1150 kbps, audio 224 kbps. Player: Zoomplayer Pro 3.30 En ik speel alles van de HD. Ik heb de search al gebruikt en niks gevonden voor mijn probleem. Op dvdrhelp.com heb ik me ook al rot gezocht.
Link naar reactie
NTSC= 29,97 fps PAL= 25 fps In NTSC zitten dus bijna 5 framepjes extra per seconde. Deze framepjes moeten allemaal berekend worden. Als tijdens het afspelen van PAL de processor op 100% staat, dan kan het NTSC niet goed aan, omdat het meer frames moet berekenen. Dit kan je licht schokkerig effect verklaren die je alleen bij NTSC ziet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...