Ga naar inhoud

Geen geluid van muziek cds


Aanbevolen berichten

Hoi Ik heb een mobo van ASUS A7v266-E. hier zit geluid onboard. De drivers heb ik van de CD gehaald, en al de opstart en spelletjes geluiden doen het. Ook het test programma van de drivers werkt prima. Alleen als ik een muziek cd erin stop, dan kan ik deze wel via het audio rack opstarten (je ziet hem dan ook lopen), maar de muziek doet het niet. Waar kan dit aan liggen? Heb nog een ander vraagje: Als ik er dus wel een geluidskaart in zet, overruled deze dan automatisch de geluidskaart onboard? Alvast bedankt weer voor het antwoord Groeten Ronald :x
Link naar reactie
Als je geen digitale audio-extractie gebruikt moet er een draadje zitten tussen je geluidskaart en je cd-romspeler (ik weet niet hoe dat onboard zit, maar daar zal ook wel een aansluiting zitten). Anders: kijk eens of 'digitaal afspelen van een cd' aanstaat: rechtermuisknop op deze computer - eigenschappen - tabblad hardware - apparaatbeheer - onder dvd-/cd-romstations zoek je naar je cd-romspeler - rechtermuisknop erop - eigenschappen - tabblad eigenschappen - vervolgens een vinkje zetten bij 'Digitale cd-audio voor dit station inschakelen'... suc6 EDIT: om je 2e vraag te beantwoorden: volgens mij moet je dan je onboard geluid uitschakelen in je BIOS.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...