Ga naar inhoud

SoundBlaster wil niet onder Windows 98SE


Aanbevolen berichten

Hi, Ben de pc van mijn zwager aan het 'restaureren' (zie nieuwe signature ;) en alles gaat OK behalve de SoundBlaster kaart. Specs van de kaart: pci128 model CT4700 Er zit een driver CD bij van SoundBlaster (opdruk "SoundBlaster AudioPCI128"), met Windows9x en WDM drivers, maar beide doen Windows 98SE direct overlijden. Bij Creative is helemaal niets te vinden over een model CT4700. Verder specs systeem: Pentium II 350Mhz ASUS CUSL2-C moederbord Diamond Viper V550 grafische kaart Iemand een idee hoe je dit kaartje onder Windows98SE aan de praat krijgt, met welke driver? mvrgroet en dank, Edmond
Link naar reactie
Ik weet niet of het dezelfde drivers zijn als op de cd, maar [url=http://www.soundcard-drivers.com/drivers/48/48073.htm]hier[/url] zijn ook drivers voor de CT4700 te downloaden voor 98SE, misschien werken deze wel... PS: Over je sig: Ik heb hetzelfde probleem, hoor :wink: (en niet alleen bij familie, maar ook bij kennissen, enz.) EDIT: Ik weet niet of je het weet, maar de inloggegevens om die drivers te downloaden op die site zijn: inlognaam: drivers password: all
Link naar reactie
Ik heb hetzelfde probleem ook al eens gehad met een CT4700 geluidskaart. Ik heb toen een nieuwere versie drivers gedownload, en toen opnieuw geinstalleert. Ik heb wel eerst al de oude drivers verwijderd, en toen ook nog eens de geluidskaart uitgeschakeld, toen de drievrs geinstalleert, en toen....... :lol: deed ie het 8) . P.S. Over je SIG: IK heb ook dat probleem, bij mij komen de buren nog wel een regelmatig langs, en natuurlijk mijn familie ook :)
Link naar reactie
[quote:3927ce83c2="Capone"]EDIT: Ik weet niet of je het weet, maar de inloggegevens om die drivers te downloaden op die site zijn: inlognaam: drivers password: all[/quote:3927ce83c2] Ja die had ik gisteren al gedownload (met inderdaad dat wachtwoord en username) maar werken niet. Zelfde effect. Heb nu de kaart eruit gehaald, maak dan een image en ga dan nog wat proberen. Hoef dan niet telkens helemaal te beginnen bij Format... groetjes Edmond
Link naar reactie
Welke chip zit erop? Heb je nog een oude Windows installatie toevallig beschikbaar? Ik heb ooit ook geschikte drivers bij elkaar moeten zoeken, door die uit een toevallige backup te plukken. Samen met ander SB drivers heb ik er uUiteindelijk een werkende set drivers voor kunnen creëren. Er bleken toen heel veel versies voor te bestaan, waarvan er geen bleek te werken. Maarre, toch even gezocht bij Creative: http://nl.europe.creative.com/support/drivers/product.asp?bypass=1&category=2&os=3&driverlang=1&prod=35&drivertype=1 SB PCI128 driver update package 16/04/1999 Drivers update package for Sound Blaster PCI128 ( Revision 2 ) - this works with Model CT4700. Latest driver update for the Sound Blaster PCI128 which includes: Driver (v4.00.1207) Sound Blaster PCI128 Mixer Creative Configurator This update also : Improves on the 8 bit recording quality Provides better support for DirectSound capture Solves certain audio problems in popular games such as FIFA99, Red Line Racer, Half-Life Note: This package does not contains any wavesets. Besturingssystemen: Windows 98SE Talen: English Downloads: 126 (Gisteren) Grootte: 766 KBytes (ong. 3 minuten @ 56.6Kbits/s) Bestandsnaam: e128up9x.exe
Link naar reactie
Hey dank! Die laatste ga ik zeker nog proberen. Maar het is ook al opgelost. Gisteren naar mijn zus/zwager, pc in de auto. Daar nog modem en alles moeten installeren, en wat vind je dan in de doos op het bureau.... een hele andere CD van Creative, ditmaal met de duidelijke opdruk "Sound BLaster CD SBPCI128". Kast open, de in alle ellende verwijderde SB-kaart er weer in, kast dich, CD in de speler, drivers geinstalleerd, en hij doet het. Moedeloos wordt je er soms van, van familie!! Nu nog het modem, die belt ineens niet meer uit. Hoe zat dat ook alweer in Windows 98.... ? Long lon gtime ago. Lossen we wel op. Dank voor de reacties en die laatste ga ik nog even downloaden, die heb ik er niet kunnen vinden. Hij is namelijk wel recenter die die driver die ik van de CD heb. groetjes Edmond
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...