Ga naar inhoud

Gebrande DVD's spelen wel op computer, maar nie op DVDspeler


Aanbevolen berichten

GOedendag allemaal, ik zit met het volgende probleem: Ik heb een back-up gemaakt van een dvdfilm van mij zelf (geript, op harde schijf gezet en gebrand). Nadat deze helemaal gebrand is krijg ik de gebrande dvd perfect in beeld op mijn computer via power dvd. Stop ik de dvd in mijn standalone dvdspeler dan zegt hij read en meer niet. Ik heb al geprobeerd om cd+r ipv cd-r te branden maar daar blijft hetzelfde probleem. De dvd's doen het wel bij de buren, dus is het wel goed gebrand! INformatie: mijn DVDbrander -------> MSI DVD+- DVD speler ------------> Cyberhome Brandprogramma -------> NERO 5.5(bijgeleverd bij brander) Wie helpt mij of heeft een idee? Nu kan ik dus alleen backups maken voor iemand anders en niet voor mijzelf..... Alvast bedankt
Link naar reactie
volgens dvdrhelp.com kan ie best dvd+r-r aan. Het kan aan je brander en of merk schijfjes liggen. Kijk of er een firmware flash is te vinden. Bij veel merken zie je in de omschrijving vd flash "match more media". Bij dvdrhelp, is er dacht ik ook een medialist, bekijk die eens. Ik heb zelf op 27 dec een Lite-on gekocht, de eerste dvd speelden soms goed. Toen de firmware geflashed met omschrijving "readebility stand alone dvd players", sindsdien geen problemen. SUcces,
Link naar reactie
Ik heb de firmware gedownload en gebrand van http://www.cyberhome-europe.de/ , maar hier staat niks op van FLASH ofzo. Gewoon dus de versie van mijn DVDspeler CYberhome 402 gedownload deze gebrand en mijn DVDspeler geupdate. Nu leest/speelt hij dus nogsteeds geen DVD-r ?!?!?! wat hij volgens mij normaal ook gewoon al zou moeten doen DVD+R heb ik nog niet geprobeerd.... Stukje bij beetje kom ik verder hahaha... Weer bedankt alvast
Link naar reactie
Ik heb ook een Cyberhome. Weet het type zo niet uit mijn hoofd, maar is volgens mij dezelfde. Hij leest probleemloos DVD+R/RW, maar heeft inderdaad moeite met DVD-R/RW. Bij mij werken niet alle DVD-R schijven. Sommige werken wel, maar daarbij kan ik dan bijvoorbeeld niet vooruit spoelen zonder dat de speler vastloopt. Die problemen met + en - zijn echt shit. De standalone speler heeft het liefste DVD+R, maar mijn laptop werkt alleen met DVD-R, terwijl in een andere pc de DVD brander alles leest, maar ook mijn Pioneer DVD speler alleen maar DVD-R leest.
Link naar reactie
Zoals je uit mijn antwoord kunt zien is het helemaal niet logisch dat een DVD speler zowel + als - kan lezen. Er zijn voldoende DVD spelers i omloop die deze beperkingen hebben. De dvd drive in een standalone speler is ook niks anders als een dvd drive in een pc. Als je echt DVD-R wilt lezen kun je een anders standalone speler kopen of een andere drive plaatsen. Er zijn workshops op het internet die laten zien hoe je de drive in een Cyberhome kunt vervangen. Ik was trouwens vergeten te zeggen dat ik een CyberHome AD-L528 heb.
Link naar reactie
even een vraagje omtrend ongeveer hetzelfde probleem.. Ik heb een gekopieerde dvd (duhh).. Deze doet het bij onze sony dvd speler perfect, ook op de pc.. Maar bij verschillende kameraden werkt hij absoluut niet.. Aangezien ik hier nu vanalles lees over firmware upgrades vroeg ik me af of deze altijd beschikbaar zijn voor stand alone dvd spelers, of alleen indien deze problemen heeft met bepaalde media.. Alvast bedankt,
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...