Ga naar inhoud

DVD +/- Brander


Aanbevolen berichten

Gegroet gij allen, Ik heb het volgende... Ik wil een DVD brander kopen (een +/- brander uiteraard) en ik heb een aantal tests gelezen over deze brandertjes en ook geluiden gehoord uit mijn omgeving. Aangezien ik de geluiden in mijn omgeving, wegens gebrek aan kennis van de bronnen van die geluiden, niet vertrouw en de tests allemaal iets anders zeggen wil ik weten welke ervaringen jullie hebben met de verschillende DVD +/- branders, van degenen die er een hebben uiteraard.
Link naar reactie
hoi, ik heb sinds kort de plextor px-708a, ze zeggen in alle winkels dat deze brander de beste is, en dat is hij ook, hij brand zelfs al 8 speed terwijl er nu alleen nog maar 4 speed dvd's zijn. er zit ook een cd-brander in van 40 speed, er zit wel een aardig prijskaartje aan , maar dan kan je de komende jaren goed vooruit, greetz van marc
Link naar reactie
[quote:8ec15bee07="stelf01"][quote:8ec15bee07="Johnny321"]ik heb de NEC-1300A, en die bevalt me wel goed (als je maar de goede DVD's d'r in drukt.) Lekker stil[/quote:8ec15bee07]En hij is nu ook nog lekker goedkoop,maar toen wij hem kochten natuurlijk neit goedkoop :evil:[/quote:8ec15bee07]Ach jah, dat heb je altijd als je iets koopt, wat je hard nodig hebt.
Link naar reactie
Hallo, Voor wat betreft dual-layer DVD's het volgende: Philips meldt in het officiele persbericht dat niet alle 8x DVD branders van nu per sé firmware upgradable zijn voor gebruik met dual-layer schijfjes. Dat kan dus goed inhouden dat wanneer je nu in het bezit bent (of gaat komen) van een 8X DVD-brander, je straks met een eenvoudige upgrade dual-layer kunt schrijven. Je kunt natuurlijk ook pech hebben..... Het geheim zit hem namelijk in de kracht van de laser. Deze moet door de eerste, half transparante, laag branden en daar dus ook op kunnen focussen. De acht speed branders van nu beschikken over een sterke laser. De firmware gaat er dan tevens voor dienen om de frequentie van het laserlicht, de kleur dus, aan te passen per laag. Deze moet namelijk per laag een andere frequentie hebben om te kunnen focussen. Ik heb de hoop dat mijn Plextor wel is uitverkoren om op de duals te kunnen branden. Dit stukje is slechts als informatie bedoeld en er kunnen derhalve geen rechten aan worden ontleent :-) Groeten.
Link naar reactie
[quote:46b6016cb0="Jonge Rot"] De firmware gaat er dan tevens voor dienen om [b:46b6016cb0]de frequentie van het laserlicht[/b:46b6016cb0], de kleur dus, aan te passen per laag. Deze moet namelijk per laag een andere frequentie hebben om te kunnen focussen. Groeten.[/quote:46b6016cb0] Hallo, Voor zover ik het weet is laserlicht coherent en monochroom, dus kan de frequentie (die dus de kleur bepaalt: ik denk dat je beter kan spreken van golflengte, hoewel die twee met elkaar gelinkt zijn met de wet van Planck) niet veranderen, daarom zijn er voor verschillende kleuren ook verschillende lasers (elk gebruikt medium, zoals YAG (Ytrium Aluminium Granaat), CO2, robijn, Helium-Neon zal ieder een zeer specifieke kleur, dus golflengte hebben (wat een betere term is dan frequentie) en dus een andere kleur die niet te veranderen is voor dat type laser).
Link naar reactie
[quote:cc6e981322="Nelson Lau"][quote:cc6e981322="Jonge Rot"] De firmware gaat er dan tevens voor dienen om [b:cc6e981322]de frequentie van het laserlicht[/b:cc6e981322], de kleur dus, aan te passen per laag. Deze moet namelijk per laag een andere frequentie hebben om te kunnen focussen. Groeten.[/quote:cc6e981322] Hallo, Voor zover ik het weet is laserlicht coherent en monochroom, dus kan de frequentie (die dus de kleur bepaalt: ik denk dat je beter kan spreken van golflengte, hoewel die twee met elkaar gelinkt zijn met de wet van Planck) niet veranderen, daarom zijn er voor verschillende kleuren ook verschillende lasers (elk gebruikt medium, zoals YAG (Ytrium Aluminium Granaat), CO2, robijn, Helium-Neon zal ieder een zeer specifieke kleur, dus golflengte hebben (wat een betere term is dan frequentie) en dus een andere kleur die niet te veranderen is voor dat type laser).[/quote:cc6e981322] M.a.w vergeet het maar , en leg alvast maar een paar duizend euro aan de kaant . spaar gelijk ook maar voor de schijfjes :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...