Ga naar inhoud

4 kanaals geluid op A7N8X rev. 2.0


Aanbevolen berichten

Okee, het zit zo: Ik probeer mijn stereospeakers aan te sluiten op mijn computer, om zo 4 kanaals geluid te krijgen (ik heb geen subwoofer, maar wel een 'basgeval' met direct contact met het stopcontact en zekering waarin de frontspeakers - normale computer speakers - ingestopt worden en vervolgens via een andere draad naar de computer gaan). M'n stereo heb ik als volgt opgezet. De stereo zélf staat op AUX en ik heb zo'n RCA kabel (die het doet, heb de radiospeakers met dat ding in de normale speakeringang gestopt en toen kreeg ik geluid, van alleen achter dan...) in de twee AUX uitgangen van de stereo geplugd en vervolgens in de Line in van de computer. Omdat mijn moederbord geen soundstorm ondersteunt, heb ik via geluid -> luidsprekeropstelling (ofzoiets) op 5.1 gezet (4.0 stond er niet bij, wel 'surround') en bij geavanceerde geluidsinstellingen aangevinkt dat ik de ik de Line In wil gebruiken om Rear speakers op aan te sluiten. Nu komt het probleem: uit de achterste boxen komt geen geluid. Als ik de optie line in gebruiken blah blah aanvinkt, hoor ik wel een 'plop' en met het programma Nvswap (een Nvidia sound-utility), geeft-ie wel 'wit geluid' door de twee achterste speakers (terwijl de andere twee het ook gewoon doen). Ik heb de volgende dingen bij de geluidsinstellingen gebruikt: Gezet op 5.1 Daarna eens Quadrafonisch Daarna Surround Heeft iemand een idee?
Link naar reactie
[quote:fe26a7d934="Hu'uruun"]Okee, het zit zo: Ik probeer mijn stereospeakers aan te sluiten op mijn computer, om zo 4 kanaals geluid te krijgen (ik heb geen subwoofer, maar wel een 'basgeval' met direct contact met het stopcontact en zekering waarin de frontspeakers - normale computer speakers - ingestopt worden en vervolgens via een andere draad naar de computer gaan). M'n stereo heb ik als volgt opgezet. De stereo zélf staat op AUX en ik heb zo'n RCA kabel (die het doet, heb de radiospeakers met dat ding in de normale speakeringang gestopt en toen kreeg ik geluid, van alleen achter dan...) in de twee AUX uitgangen van de stereo geplugd en vervolgens in de Line in van de computer. Omdat mijn moederbord geen soundstorm ondersteunt, heb ik via geluid -> luidsprekeropstelling (ofzoiets) op 5.1 gezet (4.0 stond er niet bij, wel 'surround')[b:fe26a7d934]en bij geavanceerde geluidsinstellingen aangevinkt dat ik de ik de Line In wil gebruiken om Rear speakers op aan te sluiten. [/b:fe26a7d934] Nu komt het probleem: uit de achterste boxen komt geen geluid. Als ik de optie line in gebruiken blah blah aanvinkt, hoor ik wel een 'plop' en met het programma Nvswap (een Nvidia sound-utility), geeft-ie wel 'wit geluid' door de twee achterste speakers (terwijl de andere twee het ook gewoon doen). Ik heb de volgende dingen bij de geluidsinstellingen gebruikt: Gezet op 5.1 Daarna eens Quadrafonisch Daarna Surround Heeft iemand een idee?[/quote:fe26a7d934] Zal het ff proberen :lol: Waar staan die opties? Ik heb heel XP ff doorgespit, maar nergens die kunnen vinden. En kán het wel. Line-in => Line-out?
Link naar reactie
Okay: Start - Configuratiescherm - 'Geluiden en Audioapparaten' - Geavanceerd - (voor de zekerheid: opties aan klikken dan eigenschappen en bij 'afspelen' hoofdvolume aanvinken) - Terug naar 'Hoofdvolume' oftewel 'het vorige scherm' - onder het kopje 'hoofdvolume' op geavanceerd klikken - 'Overige instellingen' '1 Rear Speakers connected to Line In' aanvinken (bij mij dan)...
Link naar reactie
Kan het niet aan de drivers liggen? Ik heb dan wel een andere OS (w2k) en geluidskaart (Terratec), maar wat ik ook instel, er blijft geluid komen uit de eerste en tweede line out. Onder Win98 had ik hier geen last van; daar werktte de instellingen wél perfect. Heh, 'last' is een groot woord eigenlijk en ik kom sowieso één speakerset tekort :roll:
Link naar reactie
Even een wild guess, verwacht er geen oplossing van maar wie weet. Als je voor de speakers stereojacks gebruikt, probeer ze er eens omstebeurt half in het gat te steken ipv helemaal. Als ik dat met een van de stekkers niet doe heb ik geen centerspeakers. Heel vaag probleem. [img:9b2a715901]http://home.hccnet.nl/powerstation/foto/half.jpg[/img:9b2a715901] Oranje is dus center, zwart is surround (rear dus denk ik) en lime front speakers. Als jij eens aanpielt met deze en gene krijg je misschien een ander resultaat.
Link naar reactie
[quote:fe5dc73508="Hu'uruun"]Okee, het zit zo: Ik probeer mijn stereospeakers aan te sluiten op mijn computer, om zo 4 kanaals geluid te krijgen (ik heb geen subwoofer, maar wel een 'basgeval' met direct contact met het stopcontact en zekering waarin de frontspeakers - normale computer speakers - ingestopt worden en vervolgens via een andere draad naar de computer gaan). M'n stereo heb ik als volgt opgezet. De stereo zélf staat op AUX en ik heb zo'n RCA kabel (die het doet, heb de radiospeakers met dat ding in de normale speakeringang gestopt en toen kreeg ik geluid, van alleen achter dan...) in de twee AUX uitgangen van de stereo geplugd en vervolgens in de Line in van de computer. Omdat mijn moederbord geen soundstorm ondersteunt, heb ik via geluid -> luidsprekeropstelling (ofzoiets) op 5.1 gezet (4.0 stond er niet bij, wel 'surround') en bij geavanceerde geluidsinstellingen aangevinkt dat ik de ik de Line In wil gebruiken om Rear speakers op aan te sluiten. Nu komt het probleem: uit de achterste boxen komt geen geluid. Als ik de optie line in gebruiken blah blah aanvinkt, hoor ik wel een 'plop' en met het programma Nvswap (een Nvidia sound-utility), geeft-ie wel 'wit geluid' door de twee achterste speakers (terwijl de andere twee het ook gewoon doen). Ik heb de volgende dingen bij de geluidsinstellingen gebruikt: Gezet op 5.1 Daarna eens Quadrafonisch Daarna Surround Heeft iemand een idee?[/quote:fe5dc73508] Hallo. Zelfde gehad. Ga naar Config Scherm, Soundstorm, Analoge input aanvinken, Dolby Surroud Codering uitzetten, Middenkanaal maken: aanvinken, Middenkanaal 3d pannen: aanvinken, LFE kanaal maken: aanvinken. Jan.
Link naar reactie
Ik heb alleen geen soundstorm, weet iemand een configuratieprogramma waarmee ik hetzelfde kan bereiken? Edit: Het probleem is opgelost! De nieuwste drivers van de RealTek site waren de reddende engel. Hierbij zit namelijk 'Sound Manager', dat een beetje dezelfde functie heeft als het programma bij Sounstorm, hierbij heb ik Surround aangevinkt en het doet het! Allemaal bedankt voor het meedenken!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...