Ga naar inhoud

Brandsnelheid Plextor PX-708A


Aanbevolen berichten

Ik heb een vraag betreffende de brandsnelheid van mijn Plextor PX-708A. Om een geripte video film vanaf de harde schijf te branden duurt maar liefst 48 minuten. De brander kiest automatisch voor 8 speed, dus zou het volgens mij toch veel sneller moeten? Het vreemde is, als ik de zelfde film met 4 speed op een RW brand doet hij het in 38 minuten. Ik gebruik een P4 3.0Ghz met 512 Mb intern geheugen. Dit moet toch snel genoeg zijn dacht ik. Verder gebruik ik de meegeleverde Nero 5.5.10.45 software en Phillips +R en +RW schijfjes. Heeft iemand een idee? Alvast bedankt, Gerard.
Link naar reactie
[quote:986f5d2417="gerardb"]Ik heb een vraag betreffende de brandsnelheid van mijn Plextor PX-708A. Om een geripte video film vanaf de harde schijf te branden duurt maar liefst 48 minuten. De brander kiest automatisch voor 8 speed, dus zou het volgens mij toch veel sneller moeten? Het vreemde is, als ik de zelfde film met 4 speed op een RW brand doet hij het in 38 minuten. Ik gebruik een P4 3.0Ghz met 512 Mb intern geheugen. Dit moet toch snel genoeg zijn dacht ik. Verder gebruik ik de meegeleverde Nero 5.5.10.45 software en Phillips +R en +RW schijfjes. Heeft iemand een idee? Alvast bedankt, Gerard.[/quote:986f5d2417] Heb firmware versie 1.03. Volgens mij is dat de nieuwste versie.
Link naar reactie
[quote:edbe5e9c38="Pceetje"]Nee hoor is verouderd nu 1.04 http://www.plextor.be/English/technical/downld_firmw_708A.html 8 X DVD schijfjes zijn er toch nog niet, dus kan ie ze ook zo snel nog niet branden.[/quote:edbe5e9c38] Wat je laatste opmerking betreft: Pak de C!T van november, lees op blz. 70 de (korte) test van deze brander en je zult moeten concluderen dat je laatste opmerking niet correct is.
Link naar reactie
Hallo, Ik heb ook dezelfde brander sinds twee weken nu. De resultaten die ik boek zijn aanmerkelijk beter. Op Philips DVD+R brandde ik een volle Video DVD in 8:06 op achtvoudige snelheid. Prima schijfje dus en geen fouten in diverse DVD standalones. Ook op andere merken +R en +RW brand ik, als het een 4X schijfje is, in maximaal 17 minuten. Ik heb allerlei merken geprobeerd en hij schrijft tot nu toe op alles goed!! Ik heb een AMD Athlon op 1.2 GHZ met 256 MB SDRAM. Lite-on 48x12x48 CD-brander, ASUS DVD-ROM speler, 40 GB HD en natuurlijk voornoemde Plextor 708-A. Ook ik gebruik Nero 5.5.10.45 en firmware versie 1.04. Dit alles onder WIN ME en XP (Dual boot). Ook voordat ik de firmware upgrade had uitgevoerd van 1.03 naar 1.04 ging alles prima. Het enige wat ik kan bedenken is dat je DMA niet ingeschakeld staat. Hoe dat moet hangt van je OS af maar staat wel elders op dit forum. Groeten.
Link naar reactie
[quote:6565ced8ef="Jonge Rot"]Hallo, Ik heb ook dezelfde brander sinds twee weken nu. De resultaten die ik boek zijn aanmerkelijk beter. Op Philips DVD+R brandde ik een volle Video DVD in 8:06 op achtvoudige snelheid. Prima schijfje dus en geen fouten in diverse DVD standalones. Ook op andere merken +R en +RW brand ik, als het een 4X schijfje is, in maximaal 17 minuten. Ik heb allerlei merken geprobeerd en hij schrijft tot nu toe op alles goed!! Ik heb een AMD Athlon op 1.2 GHZ met 256 MB SDRAM. Lite-on 48x12x48 CD-brander, ASUS DVD-ROM speler, 40 GB HD en natuurlijk voornoemde Plextor 708-A. Ook ik gebruik Nero 5.5.10.45 en firmware versie 1.04. Dit alles onder WIN ME en XP (Dual boot). Ook voordat ik de firmware upgrade had uitgevoerd van 1.03 naar 1.04 ging alles prima. Het enige wat ik kan bedenken is dat je DMA niet ingeschakeld staat. Hoe dat moet hangt van je OS af maar staat wel elders op dit forum. Groeten.[/quote:6565ced8ef] Allemaal bedankt voor het meedenken. Het is inmiddels opgelost. Heb een nieuwe brander gekregen ( was kennelijk iets mis mee) Tevens is de zowel de brander als de gewone DVD als master aangesloten op een aparte connector. Dit was mogelijk omdat ik een een SATA schijf heb die een aparte controller gebruikt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...