Ga naar inhoud

standalone dvd of slechte media


Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs een pioneer dvd-writer gekocht (pioneer DVR-106d) Nu heb ik geprobeerd om een dvd te kopieren via dvddecrypter, dvdshrink en gebrand met nero. Als ik de film afspeel op m'n standalone-speler (samsung dvd 811) krijg ik regelmatig slecht beeld (blokvorming, stukken overgeslagen). Als ik die dvd op m'n pc bekijk is alles goed. Ik heb dit ook voor met eigengemaakte homevideo's, maar dan in heel mindere mate Zou dit aan de media liggen (heb al princo DVD-R en datatrack DVD+R geprobeerd) of is m'n speler aan vervanging toe?
Link naar reactie
Kan meerdere oorzaken hebben : SAMSUNG : rtfm, kan ie DVD+R of DVD-R aan of niet. Indien positief dan moet je naar de media kijken: Philips is altijd goed. kijk op deze link, kan voor wat het waardd is helpen vooral als ze mediacode Ricoh of Yuden hebben http://www.dvdrhelp.com/dvdmedia Daarna kijken als een firmware upgrade van je Pioneer soelaas biedt. Laten we het daar voorlopig ophouden.
Link naar reactie
Dit ligt waarschijnlijk aan DVDShrink. Ik heb inmiddels dvd's gekopieerd met DVDshrink, Pinnacle Instant Copy en DVD2DVD-R i.c.m. Craft Cinema Encoder (CCE). DVDshrink en Instant Copy zijn transcoders en hierbij gaf DVDshrink een slechter resultaat dan Instant Copy. Net als bij jou waren er regelmatig blokjes te zien. Kwalitatief het beste resultaat kreeg ik met DVD2DVD-R met CCE. CCE is geen transcoder maar een encoder en in dit geval wordt de hele film opnieuw ge-encodeerd. Nadeel hiervan is dat dit veel tijd kost, een 2-pass re-encode met CCE duurde op een P4 2,6 GHz HT met 512 MB geheugen ruim vier uur. Een ander nadeel is dat je alleen de hoofdfilm kunt kopiëren. Voor een handleiding over het gebruik van DVD2DVD-R met CCE kun je op www.dvd2dvd-r.be kijken.
Link naar reactie
Het slechte resultaat kan natuurlijk ook te maken hebben met de snelheid van je PC; of de programma's die actief waren tijdens het transcoderen. Zo weinig mogelijk actieve programma's heeft steeds de voorkeur met PC's onder 1.7GHz. Andere oorzaak: Princo, totnutoe zéér wisselende resultaten met dit merk. Je kan er een aantal kopen waar je maar met één op de tien een slecht resultaat hebt, terwijl bij een volgende aankoop negen op tien slecht afloopt. Gekende merken zijn hoegenaamd niet duurder en leveren betere resultaten. Aanvulling: voor oudere weergaveapparatuur kan je beter branden op DVD-R
Link naar reactie
Bij het backuppen van een dvd geldt hetzelfde als vroeger voor een cd r Je zult je virusscanner, firewall en als je kabel of adsl heb zelfs je internet verbinding ff uitschakelen en de andere programma's die op de achtergrond draaien. Dit geeft niet alleen een beter resultaat, maar ook is de kans op een vastloper bij het encoderen een stuk kleiner. Bovendien kan je het beste in dvd shrink het preview venster uitschakelen. Verder is niet iedere stand alone dvd speler het zelfde. Dit heeft met de firmware te maken en de ingebakken mpeg II codecs. Niet iedere mpeg II codec is het zelfde en er zit een wereld van verschil in. Zie het zo, de ene videorecorder geeft een beter beeld dan de andere en met dvd spelers is dat helaas ook het geval. En ja, op een dvd is er in principe altijd, zei het niet opvallend hier en daar een blokje te zien. Dat is normaal bij een dvd en zelfs bij een dvd schijf uit de winkel. Wil je echt een 100% blokjes vrij beeld bij je homevideo's zou ik voor DV gaan. Deze heeft een veel hogere bitrate. Sterker nog vertellen: Op een 100hz tv toestel kan je bij een heldere ontvangst zelf blokjes zien bij een tv uitzending, let maar een beetje op de logo's van de commercieële zenders.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...