Ga naar inhoud

Pioneer DVD brander DVR-S606


Aanbevolen berichten

Hallo, Op de HCC beurs heb ik een DVD brander van Pioneer aangeschaft, type DVR-S606 (USB 2.0). Tevens daarbij Memorex DVD +R erbij aangeschaft. De brander is nl. geschikt voor +R en -R. Van de 11 DVD's die ik vervolgens gebruikte gingen er 6 de mist in: de pc liep vast en alleen het uitzetten van de brander kon dit oplossen. Met name het afsluiten van de DVD levert problemen op. DVD-R en -RW schijven van Maxell (meegeleverd met de brander) leveren daarentegen geen problemen op. Ook gebruik van Philips +R schijven bood geen soelaas: meer als de helft gaat de mist in. Ten einde raad maar eens gaan zoeken in allerlei forums en sites, maar helaas de brander is zo nieuw (oktober 2003) dat er nog weinig van te vinden is. Ook geen advies voor gebruik van bepaalde merk schijven. De firmware is ook de meest recente versie (uiteraard site fabrikant gecheckt). Kortom: ik weet het niet meer en hoop dat iemand suggesties ideeen of misschien soortgelijke ervaringen heeft. Ik moet toch zonder problemen +R DVD's kunnen branden ? Ik gebruik Windows XP Home Edition en Pinnacle Instantcopy als brandsoftware (werd meegeleverd). Alvast bedankt voor de moeite !
Link naar reactie
Het is net als met cd-r, het kan een medium probleem zijn. Ik denk eerder dat het in je pc moet zoeken : vastlopen tijdens branden, USB 2.0 drivers ? Hoe snel is je schijf ? Botst Pinnaccle met het interne brandproggie van XP ? Laatste ASPI geladen ? Probeer eens Nero ? Oh ja : heb je hem direct op een USB 2.0 poort aangesloten of via een usb hub ? Heeft je PC wel USB 2.0 poorten of nog steeds USB 1.1. Heb je de temp files gecleared ? Spyware weg ? Defrag ? Virusscan uit ? Ik zou dat allemaal eerst aflopen en als je nog hulp nodig hebt zou ik wel uitgebreide info meggeven over je PC en dan krijg je een hoop suggesties.
Link naar reactie
Het vastlopen tijdens het branden duidt vaak op een probleem in je notebook. +R(w) kennelijk heeft nog eens media problemen. Je notebook is niet de snelste (wil hem wel hebben hoor :wink: ). - Zou toch met andere software proberen als dat beter gaat. - eerst defraggen - interne brandproggie xp uitzetten - viusscan uit en alle andere pgms - zoek naar nieuwe USB 2.0 drivers - gebruik bij het debuggen voorlopig alleen maar RW. Bij voorkeur Philips - Brand niet op 4x maar op 2x
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...