Ga naar inhoud

Kan geen audio cd afspelen onder windows


Aanbevolen berichten

Ik heb gemerkt dat ik om de een of andere reden geen audio's cd meer kan afspelen onder windows. Ik heb het geprobeerd met windows media player en met winamp. Maar de spelers weigeren om het formaat te herkennen. Het probleem stelt zich ook met de originele cd's, ik heb geen idee waar het aan ligt. Op een gewone radio worden ze wel correct afgespeeld. Ook aan de drives ligt het niet zowel in de dvd als de cdr heb ik het zelfde probleem, ook met wav files heb ik geen problemen. Heeft er iemand een idee van het probleem? Systeem Windows XP pro SP1 Windows media player 9.0 Winamp 5. Lite-on LTR 12101B cd-r/RW Lte-on LTD 122 DVD
Link naar reactie
Hij kan dus de hele cd niet aflezen als je de cd er in stopt. Anders zou je nog kunnen denken zoals eerder genoemd het audiokabeltje vanuit de cd-rom speler niet goed is aangesloten op het mobo. En anders denk ik dat je het moet proberen om windows opnieuw te installeren want dan is er iets goed mis. Heb ik het idee. Maar het zal we simpeler zijn. Met welk programma wil je de cd afspelen? Je kan dit doen met de standaard cd-player van windows en anders met windows mediaplayer. Hierbij maakt het ook niet of je de audio kabel goed heb aangesloten. Dit word overigen pas ondersteund vanaf versie 7.
Link naar reactie
ik heb zo een beetje zitten denken en ik vermoed dat het inderdaad een hardware probleem betreft. Ik heb nl enkele weken geleden een harde schijf bijgeplaatst en om die te kunnen aansluiten heb ik de IDE kabels veranderd en een ULTRA ATA kabel bijgeplaatst dus ik vermoed dat er daar ergens iets misgelopen is. Aangezien het probleem zich bij de beide drives stelt. Dus ik ga mijn pc eens terug open gooien en kijken of ik iets zie.
Link naar reactie
[quote:367ac3c090="Pceetje"]Met Windows XP heb je dat audio kabeltje niet meer nodig, de muziek gaat digitaal over de IDE kabel naar je soundcard, dus eraf halen en in Media Player instellen onder options>devices>properties van je cd of dvd station op digitaal. Enne meezingen............[/quote:367ac3c090] Die is nieuw voor mij. Weer wat geleerd :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...