Ga naar inhoud

Soundblaster doet raar


Aanbevolen berichten

Ik heb gisteren in de pc een nieuwe hd gezet en toen de boel geformatteerd en windows xp erop gezet. Er stond eerst windows 98 se op. Alles werkt goed behalve de soundblaster. Hier komt geen fatsoenlijk geluid meer uit. Hij kraakt, piept, hakkelt enzovoort. Het ligt niet aan de boxen, dat had ik al getest. Ik heb ook windows xp drivers geinstalleerd. Het werkt nog steeds niet. Soundblaster is een Creative soundblaster pci 128 Ik hoop dat iemand mij kan helpen BVD
Link naar reactie
Heb hetzelfde probleem ondevonden. De Audio PCI 128 is er met verschillende chipsets. Heb de nieuwste drivers van Creative alle geprobeerd en ook nog drivers van andere sites gedownload die speciaal voor mijn specifieke chipset en XP waren bedoeld. In totaal zo'n 10 verschillende drivers geprobeerd, maar de geluidskaart bleek onder XP niet aan de praat te krijgen. Als je het internet afspeurt, zal je dit probleem zeer vaak tegenkomen. Ik heb eieren voor mijn geld gekozen en een nieuw geluidskaartje gekocht. Zo bijzonder is de Audio PCI 128 nou ook weer niet.
Link naar reactie
heb dit ook al ondervonden toen ik op een dell systeem windows 2000 geïnstalleerd heb. Met veel moeite uiteindelijk aan de praat gekregen. Is het toevallig een merk pc die je daar hebt? Maar zoals gezegd als het niet lukt loop effe naar de pc winkel en koop een nieuwe geluidskaart, zo'n gewone geluidskaart kost 2 keer niets en gegarandeerd dat je problemen opgelost zijn. Denk zelfs minder dan 20 eur voor de eenvoudigste creative. Dat bespaard je een hoop zoekwerk.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...