Ga naar inhoud

AKAI HOME THEATHER


Aanbevolen berichten

omdat het forum ook over dvd home theater sets gaat zend ik het volgende probleem in. Ik heb ruim een jaar geleden een AKAI home enz. set gekocht. Nu doet zich het volgende probleem voor: Bij afspelen van cd's (ook gekochte) en bepaalde dvd's met een lange speelduur weigert hij deze af te spelen, blijft staan zoeken. Ik denk dat dit iets met de lagen te maken heeft, maar ik ben maar een leek. Is zoiets te repareren ?? Bij ons in de streek vang ik steeds bot ik denk dat de handelaren nog niet toe zijn aan dvd setjes en zeker nog niet aan het repareren daarvan.
Link naar reactie
Akai maakte vroeger zeer hoogwaardige audio componenten, toen begonnen ze met midisetjes en gezien de populairiteit van die midi setjes heeft dat akai de das om gedaan. Akai maakte nauwelijks nog losse apparatuur en produceerde alleen maar midi en minisetjes, naar mate er nieuwe producten kwamen, ging ook de kwaliteit achteruit. Kwaliteits niveau ala Samsung toen die tijd(dat laatste maakt tegenwoordig betere producten). Toen kwam akai zonder importeur te zitten en is akai een poosje van de Nederlandse markt verdwenen. De laatste jaren zie ik dat akai weer terug is op de Nederlandse markt en richt zich nu op dvd spelers en home cinema setjes. Omdat tegenwoordig ieder merk home cinema setjes produceerd en de kwaliteit tussen de merken erg dicht bij elkaar zit kan ik geen oordeel geven over de kwaliteit en nog belangrijker, de duurzaamheid. Mede omdat ik losse componenten altijd ben trouw gebleven. Bij een cd speler was het euvel vaak op te lossen door het het stelschroefje wat bij het lasertje zit een beetje te verstellen, maar dit is een paardenmiddel(wat lokale reparateurs wel eens toepaste) en ik denk dat je dat bij een dvd speler zeker niet moet proberen, er is wel degenlijk meer aan de hand. Ik denk aan een defect weerstandje, condensatortje of een contactje wat niet lekker vast zit. Als er nog garantie op zit, lekker terug gaan naar de winkel ermee, is de garantie verlopen, dan zit er niks anders meer op dan een nieuwe home cinema aan te schaffen omdat repareren net zo veel kost dan een nieuwe, ik raad dan ook gelijk aan om voor losse apparatuur te gaan van een degenlijk merk. Suc6 EDIT: Nou weet ik niet hoe het bij akai zit, ik ken dat apparaat verders niet. Maar een hoop dvd spelers passen een pc dvd rom speler toe. Met een beetje geluk zit er een pc dvd rom in de akai dvd speler. De dvd rom unit zou in principe op een eenvoudige en goedkope wijze vervangen kunnen worden door een nieuwe dvd rom speler die eigenlijk voor de pc bedoeld is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...