Ga naar inhoud

Foto's op TV


Aanbevolen berichten

Ik heb van een aantal foto's (*.jpg) een CD ROM gebrand en mijn DVD speler kan die lezen. Er wordt keurig een slideshow gestart met mijn foto's. Maar de kwaliteit van de foto's is bar slecht, vergeleken met de briljante kwaliteit op mijn monitor. Doe ik iets fout? Ik heb het met een hoge en met een lagere resolutie geprobeerd. In beide gevallen is de weergave even slecht. Ik zou een weergave (minstens) van de kwaliteit van een TV uitzending verwachten. Die verwachting komt niet uit! Doe ik iets fout? Heb ik speciale software nodig? Rene Hasekamp
Link naar reactie
[quote:77eb658143="renehasekamp"]Ik zou een weergave (minstens) van de kwaliteit van een TV uitzending verwachten. Die verwachting komt niet uit![/quote:77eb658143] Op zich is een redelijke kwaliteit haalbaar. Helaas geeft een TV maximaal 576 beeldlijnen weer met 704 beeldpunten (PAL). Dat vind ik sowieso geen superkwaliteit maar toch wel redelijke kwaliteit. Toch moet een aardig resultaat haalbaar zijn. Kun je een beeld geven van het eindresultaat? Om wat voor soort foto's gaat het? Welke resolutie hebben die foto's? In het algemeen zal een afspeler de foto's passend proberen te maken, juist dat komt de kwaliteit niet ten goede.
Link naar reactie
Ik heb eerst een data CD gebrand met de originele 5 megapixel bestanden. Het duurde erg lang voor die geladen waren, en de kwaliteit op het TV scherm was niettemin miserabel. Daarna heb ik er een aantal gebrand als 600x800 pixels (op de monitor nog zeer acceptabel!). Die werden snel geladen, maar de kwaliteit was precies even slecht. Rene Hasekamp
Link naar reactie
[quote:8d239b6803="renehasekamp"]Ik heb eerst een data CD gebrand met de originele 5 megapixel bestanden. Het duurde erg lang voor die geladen waren, en de kwaliteit op het TV scherm was niettemin miserabel. Daarna heb ik er een aantal gebrand als 600x800 pixels (op de monitor nog zeer acceptabel!). Die werden snel geladen, maar de kwaliteit was precies even slecht.[/quote:8d239b6803] Op zich is 800x600 voor de TV een lastige maat, echter als het resultaat even slecht is als de 5Mpixel dan is er misschien een probleem met de afspeler of het videobeeld is gewoon onscherp. Welk videosignaal gebruik je? Antenne, composiet, Scart, RGB, S-Vhs?
Link naar reactie
[quote:c1d1969c77="renehasekamp"]Het videosignaal gaat via scart van DVD speler njaar de TV. Dat moet toch de beste manier zijn. Misschien moet ik ook eens proberen mijn computer rechtstreeks op de TV aan tye sluiten. Maar dat is eigenlijk niet wat ik wil. Ik wil gewoon een CD'tje maken.[/quote:c1d1969c77] RGB of S-Vhs is het beste. RGB kan via Scart, helaas is Scart soms composiet. Zelf heb ik een 14 jaar oude TV, met composiet of RGB als ingang. Dat laatste geeft bij mij het beste resultaat.
Link naar reactie
[quote:f9eef7b5b7="Hans.Vosman"]Als je de mogelijkheid hebt je schijf op een andere speler/TV te controleren, dan zou ik dat eerst doen. Als de weergave slecht blijft, dan zou dat aan de foto's op de schijf kunnen liggen. Op dit moment ben ik nog niet overtuigd omdat de weergave in het algemeen wel redelijk tot goed is ongeacht welk programma je gebruikt.[/quote:f9eef7b5b7] ben ik niet met je eens. ikheb een paar programma s geprobeert , maar met de een haal je behoorlijke resultaten maar met maar met andere is het helemaal niks.
Link naar reactie
[quote="renehasekamp"]Ik heb eerst een data CD gebrand met de originele 5 megapixel bestanden. Je kunt hiervoor gewoon Nero 5.5.10 gebruiken, maar dan moet je wel kiezen voor een VCD (Video CD) om te branden. Je kunt er zelfs een slide show van maken en bepalen hoeveel seconden er tussen de beeldwisselingen zit. (in het linker scherm al je foto's selecteren Ctrl A en dan rechts klikken) Ook kun je aangeven of je een 4:3 TV hebt of breedbeeld. Ik heb er al diverse gebrand met uitstekend beeld, Nero bepaalt namelijk zelf de resolutie en het beeldvullend formaat. Gebruik de wizard om je er door te helpen en schroom niet om eerst de helpfunctie te raadplegen, dan weet je wat je moet doen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...