Ga naar inhoud

Avi als DVD video branden


Aanbevolen berichten

[quote:e89cd80487="wtheiner"]Ik heb meerdere zelfgemaakten kanofilms op mijn PC staan. Het zij .avi files. Nu wil ik met een DVD menutje deze paar avi files op een DVD branden. En dan zo dat de DVD spelers het kunnen lezen als een gewone DVD. Welk (gebruiksvriendelijk)programma is hier goed in?? Alvast bedankt.[/quote:e89cd80487]Je kunt je veel moeite besparen door een Divx speler tekopen .Ze zijn al vanaf 140 euro tekoop. Je schrijft de avi's als data op een DVD en de player geeft een menu , en afspelen maar.Ook alle andere DVD CD enz zijn af tespelen.Wel moeten alle leden van de kanoclub een Divx player aanschaffen , maar daar kan ik wel voor zorgen :D
Link naar reactie
[quote:d5d69fea05="wtheiner"]Nu wil ik met een DVD menutje deze paar avi files op een DVD branden. En dan zo dat de DVD spelers het kunnen lezen als een gewone DVD.[/quote:d5d69fea05] Of er iets bestaat dat super gebruikers vriendelijk is, dat weet ik niet. Zelf gebruik ik Roxio software (Dvd builder) en dat werkt vrij aardig. Dvdbuilder kan een AVI importeren wanneer de bijbehorende codec aanwezig is. Een programma als Sonic MyDvd lijkt me ook heel bruikbaar, gezien bij een kennis van mij. Zelf zet ik mijn bestanden uiteindelijk om naar MPEG1 en MPEG2 bestanden omdat wat compacter is dan de AVI. Dat doe ik met normale videobewerkingssoftware,
Link naar reactie
Het maken van een DVD met menu kan vrij eenvoudig. Ik gebruik o.a. TMPGenc voor het maken van de MPEG-2 streams (DVD compatible) en gebruik DVD-Lab voor het maken van de menu's. TMPGenc is freeware en DVD-Lab kost ongeveer 65 Euros (30 dagen vrij te gebruiken). Beide programma's zijn eenvoudig in gebruik, waarbij ik wil benadrukken dat DVD-Lab een ongelooflijk makkelijk programma is dat zich kan meten met programma's die meer dan 500 Euro kosten.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ga nu eens weg met dat Sectie.be... Er word hier duidelijk gevraagt naar een Gebruiks vriendelijke methode. In veel andere topics word ook gevraagt naar methodes om DivX bijvoorbeeld te branden op DVD voor de standalone speler. Sectie.be is misschien een hele goede site voor de genen die veel verstand van zaken hebben. Dan nog denk ik dat er veel haken en ogen aan zitten. Ik en ik ben toch al ruime tijd bezig met computers kom er niet uit. Sectie.be is dus absoluut geen Eenvoudige methode! Dit is niet bedoeld om mensen aan te vallen. Maar puur om het feit dat niet iedereen met deze methode om kan gaan. En ik dit in bijna elke topic lees die gaat over het branden van Avi op DVD...
Link naar reactie
[quote:a8e24c5cfa="fletcher"]Ga nu eens weg met dat Sectie.be... Er word hier duidelijk gevraagt naar een Gebruiks vriendelijke methode........[/quote:a8e24c5cfa] Het spijt me geweldig voor je dat je de uitleg op [b:a8e24c5cfa]sectie.be[/b:a8e24c5cfa] nog te moeilijk vindt. Ik kan me dit echter haast niet voorstellen. De beschreven methodes daar zijn echt super en in detail. Ikzelf heb probleemloos met de daar gegeven uitleg kunnen werken. Het omzetten van DivX naar DVD formaat werkt perfect, inclusief volledig werkende DVD- menu structuur. Als je hiermee toch problemen hebt, moet je dat wat nader toelichten en kunnen we hulp bieden. (Uiteraard in een andere topic)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...