Ga naar inhoud

DVD naar DVD, helaas geen geluid


Aanbevolen berichten

Voor het voor eigen gebruik copieren van mijn persoonlijke DVD's heb ik de gebruiksaanwijzing op deze link gevolgd: http://www.sectie.be/dvd2dvdr/hoe.htm (link ergens uit dit forum geplukt, weet niet meer waar) Hoe dan ook, ik ben aan het uitproberen geslagen en kom momenteel niet verder: De DVD is naar mijn HD geript (zo heet dat geloof ik) met het programma DVD Decryptor Vervolgens heb ik uitsluitend de HOOFDFILM met DVD SHRINK in een apparte map geplaatst, zodanig dat het formaat op 1 DVD zou moeten passen. Daartoe heb ik uitsluitend 6 channels AC3 Engels laten staan, evenals de volledige subtitels. Tevens nog wat moeten comprimeren om het totaal formaat passend te krijgen. Voordat ik m brand speel ik het zaakje af op de compu. De beelden zijn prima echter zonder geluid. Niet wetend of ik e.e.a. correct gedaan heb sla ik aan het experimenteren met 1 extra trailertje. Bij het trailertje krijg ik eveneens geen geluid, totdat ik m afspeel met Windows Media Player. Dan ineens is er wel geluid. Speel ik m vervolgens af met WinDVD dan heb ik wonder bovenwonder wel geluid. Power DVD weigert in alle toon aarden. Doe ik even iets anders en wil wederom afspelen, dan moet ik eerst Windows Media Player weer gebruiken om , zo lijkt het, het geluid te "activeren". Wat ik doe, bij de hoofdfilm krijg ik nimmer geluid. Ik doe dus iets fundamenteels fout maar ik zien niet wat. Is er een ervaringsdeskundige die mij uit de brand kan helpen?
Link naar reactie
Van hieruit is het moeilijk te beoordelen wat je fout doet, ik zal beschrijven hoe ik eea uitvoer. De DVD rip ik met DVD-shrink, je kunt nu kiezen wat je wilt behouden op de kopie. Vervolgens kies je voor compressie zodat de inhoud op de te branden DVD past. Alle verkregen bestanden brand ik met NERO op een DVD en klaar. Met NERO moet je alle bestanden in de rode TS/video-map plaatsen. NB: De DVD-decryptor stap lijkt me overbodig???
Link naar reactie
Bedankt voor t antwoord. Uiteraard heb ik eens volgens je suggestie het geheel eens rechtstreeks met Shrink op de HD gezet, echter ook zonder resultaat. Toch is het me inmiddels gelukt alles (PC en stand alone speler) volledig aan de praat te krijgen. Voor een eventueel volgende vraagsteller hier hoe: Hoewel het geluid niet op PC EN niet op stand alone DVD speler te horen was, bleek het probleem bij toeval 2 verschillende oplossingen te kennen. De PC speelde niet af omdat ik de instellingen van de players verkeerd had staan (DTS/3D ipv Stereo) Een vinkje naar stereo verplaatst en voila, het geluid was daar. Op de stand alone speler moet bij setup gekeken worden welke taal als default staat. Het kan dat de DVD speler door die instelling een ander (leeg) spoor afspeelt terwijl het andere (volle) spoor onaangeroerd blijft. In mijn geval moest ik de Audio optie Digital Output van PCM (weet niet wat dat betekend) naar Original zetten. Dat eenmaal aangepast krijg ik ook via de stand alone geluid. Kortom: alles werkt naar tevredenheid.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...