Ga naar inhoud

Stand alone dvd recorder


Aanbevolen berichten

Na dik 15 jaar vhs gebruikt te hebben om tv programma's op te nemen wil ik nu wel iets anders. Nu heb ik welliswaar in mijn pc een NEC ND1300a dvd recorder die ik hoofdzakelijk gebruik voor het maken van backups en ik heb nog een pinnacle dc10+ kaart. Nu bevalt mij die dc10+ kaart niet bepaald en valt mij de storingsgevoeligheid enorm op. Verder heb ik nog een terratec cinergy 400 en die bevalt mij ook niet. Wat raden jullie mij aan: Een goede pc oplossing of een stand alone dvd recorder. Een van mijn wensen is "real time" op dvd opnemen. Als r.t. opnemen op dvd met de pc mogenlijk is, hoe dan en welke hardware moet ik dan aanschaffen ???.
Link naar reactie
Een tafel DVD-recorder lijkt mij ook het beste. De situatie is hier wel verschillend t.o.v. de PC-recorders. Zowat alle ( grote ) merken ondersteunen DVD-R en DVD-RW. DVD+R wordt bij de huiskamer recoders slechts verkocht door Philips en Samsung. Panasonic is hier samen met JVC een buitenbeentje, naast DVD-R presenteren zij ook DVD-Ram als opslagmedium. Voordeel van Ram is het bijna eindloos herschrijfbaar (100.000) en de foutcorrectie ( fouten van het medium worden net als bij een harde schijf gemarkeert zodat ze niet gebruikt kunnen worden ). Persoonlijk gaat mijn voorkeur naar de DMR-E100 van Panasonic, deze kombineert een harde schijf van 80GB met een DVDR/RAM recorder, met eventueel de DMR-HS2 (HD 40GB ) als tweede keuze. Door de harde schijf te gebruiken voor dagelijkse opnames die je niet wenst te bewaren, spaar je de brander, wens je achteraf toch nog iets te bewaren, dan kan je van de HD gewoon kopieeren naar een DVDR. Eddy
Link naar reactie
In principe zou een goedkoop model al volstaan dan. Want als ik iets wil bewaren kan ik de opgenomen dvd schijf altijd nog op mijn pc inlezen en met studio 8 bijv. bewerken en dan op een dvd +/-r schijf wegschrijven. Op die manier heb je dus geen verlies omdat het al een mpeg2 stream is. Voor mij maakt het dus niet uit of het + of - is, mijn pc brander kan + en - schrijven en lezen. Bovendien zal tegen de tijd dat mijn eerste dvd recorder versleten is de prijs van een nieuw toestel al flink gedaald zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...