Ga naar inhoud

DVD naar VHS door S-Video uitgang


Aanbevolen berichten

Volgens mij is deze kabel om van DVD (SCART) naar TV of ander apparaat te gaan. (SVIDEO + audio). Dus als het om een stand alone DVD speler gaat zou dit denk ik wel lukken. Wil je van je computer dan weet ik het zo net nog niet. Scart gebruikt namelijk voor in en uit verschillende pinnen. Dus als hij voor andersom bedoelt is gaat het niet werken. Beter kun je dan een los scart blokje kopen, en losse kabels. http://www.hermeselectronics.nl/meerinfo.php?ProductID=29620 Heeft de Video speler en de DVD speler een scart aansluiting, dan zou ik gewoon een scart kabel gebruiken.
Link naar reactie
Ik zou deze kabel niet vertrouwen. De scart aan de ene zijde is natuurlijk normaal. Aan de andere zijde is de s-vhs stekker logisch en volkomen normaal. Het geluid via die jackplug is uiterst ongewoon maar op zich is het mogelijk. Alleen wat doet die composite video stekker daar dan nog bij ? Naar aanleiding van je keuze voor deze kabel neem ik aan dat je de DVD uitgang op je pc gaat gebruiken en die naar je VCR wilt leiden?
Link naar reactie
[quote:34b84282d1="Eddy van Wuyckhuyse"]Ik zou deze kabel niet vertrouwen. De scart aan de ene zijde is natuurlijk normaal. Aan de andere zijde is de s-vhs stekker logisch en volkomen normaal. Het geluid via die jackplug is uiterst ongewoon maar op zich is het mogelijk. Alleen wat doet die composite video stekker daar dan nog bij ? Naar aanleiding van je keuze voor deze kabel neem ik aan dat je de DVD uitgang op je pc gaat gebruiken en die naar je VCR wilt leiden?[/quote:34b84282d1] Die kabel is duidelijk om je dvd vanuit de computer aan te sluiten om je tv, of in dit geval video. Dan is het ook logisch dat die minijack aan de kabel zit. Sommige videokaarten hebben een s-vhs uitgang, andere hebben een composiet uitgang, vandaar die beide stekkers.
Link naar reactie
[quote:7ad406d116="jeroentje1983"][quote:7ad406d116="Eddy van Wuyckhuyse"]Ik zou deze kabel niet vertrouwen. De scart aan de ene zijde is natuurlijk normaal. Aan de andere zijde is de s-vhs stekker logisch en volkomen normaal. Het geluid via die jackplug is uiterst ongewoon maar op zich is het mogelijk. Alleen wat doet die composite video stekker daar dan nog bij ? Naar aanleiding van je keuze voor deze kabel neem ik aan dat je de DVD uitgang op je pc gaat gebruiken en die naar je VCR wilt leiden?[/quote:7ad406d116] Die kabel is duidelijk om je dvd vanuit de computer aan te sluiten om je tv, of in dit geval video. Dan is het ook logisch dat die minijack aan de kabel zit. Sommige videokaarten hebben een s-vhs uitgang, andere hebben een composiet uitgang, vandaar die beide stekkers.[/quote:7ad406d116] Het is natuurlijk allemaal te verklaren maar zoals je zelf al aangeeft zijn er 2 mogelijkheden op dezelfde kabel. Normaal gesproken koop je een andere kabel als je een andere stekker nodig hebt. Aan een audio cinchsnoer zit toch ook niet een jackplug erbij voor het geval dat?
Link naar reactie
[quote:5b33634318="ANNErd"]Dus (om deze discussie ff af te ronden)... Ik kan deze kabel niet gebruiken om DVD op te nemen op VHS ???!!![/quote:5b33634318] Neen dus. Wat je nodig hebt, is een verloopstekker van S-Video naar bv CINCH. Dit verloopstukje kan je dan via een cinch snoer aansluiten op een scart connector. Hierna dien je de geluidskaart ook nog aan te sluiten. Wel een opmerking: zowat alle DVD's zijn beschermt met "Macrovision", wil dus zeggen: niet op te nemen op video. Eddy
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...