Ga naar inhoud

5.1 geluid doet het niet bij bsplayer


Aanbevolen berichten

hallo, ik heb recentelijk een nieuwe speakerset gekocht voor mijn computer (van de aldi, medion 5.1 kanaals, 450 watt) en heb die aangesloten op mijn terratec dmx 6fire 24/96. Als ik dvds afspeel krijg ik keurig netjes geluid over alle speakers. Ook winrip (van intervideo) speelt mn mp3-tjes op 6 kanalen af. maar als ik met bsplayer video-bestanden wil afspelen (divx, xvid of mpeg), dan worden alleen de frontspeakers gebruikt. ik heb bij bsplayer ingesteld dat ie gebruik moet maken van de intervideo ac3-decoder over 6 kanalen, maar toch geeft ie het geluid alleen over de 2 frontspeakers weer. in windows xp heb ik gewoon ingesteld dat ik 6 (5.1) speakers heb aangesloten op mn geluidskaart. hoe krijg ik het voor elkaar om de ac3-decoder aan de praat te krijgen (zowel voor video-bestanden als muziek) in bsplayer? [edit] ook in winamp (3) krijg ik alleen geluid uit de frontspeakers, enig idee waar dit aan ligt? [/edit] bij voorbaat dank
Link naar reactie
ja, maar het moet toch mogelijk zijn om al je geluid via de ac3-decoder te laten lopen? want de frontspeakers zijn nou niet bepaald goed in de lage tonen, daar heb ik immers de subwoofer voor, maar die wordt niet gebruikt in stereogeluid. daarbij komt dat winrip (mp3-rip en mp3-speler) wel gewoon al mn mp3 bestanden over 6 kanalen afspeelt. helaas vind ik het verder geen fijn programma, weinig mogelijkheden met sorteren en playlists, etc. daarom wil ik dit in winamp ook aan de praat krijgen en in bsplayer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...