Ga naar inhoud

Filmpjes branden op cd-r en afspelen met dvd-speler


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. K zal wel erg stom klinken omdat half Nederland al weet hoe het moet, maar ik dus niet. Heb een aantal filmpjes op mijn harde schijf staan en wil deze graag op cd-r branden (een zgn vcd van maken) de extensies verschillen nogal, van MPEG tot MP3. Nu komt het volgende, mijn gebrande audiocd's pakt mij dvd-speler gewoon, ook gebrande dvd's. Maar de filompjes die ik op cd-r heb gezet, kan ie niet lezen. Iemand enig idee? Bedankt!
Link naar reactie
VCD is een speciaal formaat, dus gewoon de bestanden (.dat) erop zetten, dat gaat niet. Met een programma als ECDC 5 kan je op "vrij" eenvoudige wijze MPEG1 videobestanden gebruiken voor een VCD. Het brandprogramma stelt zoveel vragen dat met de juiste antwoorden er een geschikte VCD uitrolt. Wil je foto, audio en video combineren dan moet je er MPEG1 van maken. Wil je hetzelfde materiaal voor Dvd gebruiken dan zou ik niet het VCD materiaal gebruiken. MPEG2 is kwalitatief beter, dus gebruik de beste kwaliteit die je in huis hebt/
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...