Ga naar inhoud

Dolby 5.1 Van computer naar Home cinema


Aanbevolen berichten

Wat ik wil: Films van computer met ac3 codering afspelen op mijn home cinema set zodat ik dus dolby surround krijg.. Wat ik heb: -Een home cinema set met Dolby digital 5.1 en DTS decoder -Een film met ac3 codering De kabels etc.. heb ik allemaal maar het lukt me dus niet om uit mijn home cinema set dolby 5.1 te krijgen, waar kan dit aan liggen? Ik heb een AC3 decoder op de computer ook geinstalleerd (die van het codecpack van k++) Waar ligt het probleem of hoe moet ik alles instellen? Ik heb een 4.1 geluidskaart, heeft dit er iets mee te maken of staat dit er helemaal buiten omdat deze alleen het geluid hoeft door te geven en niets te coderen/decoderen? Alvast bedankt!
Link naar reactie
'Controleer ook even in de volume settings of je SPDIF-uitgang wel aanstaat.' Ik krijg inderdaad geen geluid als ik een film afspeel die door ac3 filter wordt gefilterd, terwijl films met een andere codec wel gewoon geluid geven etc... Ook als ik de ac3 filter op iets anders zet dan SPDIF doet het geluid het wel, en als ik hem op SPDIF zet dan hoor ik niks en zie ik ook in windows media player dat hij heel even aangeeft dat tie geen codec kan downloaden...terwijl dat bij al die andere opties niet het geval is.. er zit dus ergens iets mis.. Waar kan ik dus zien of mijn SPDIF-uitgang wel aanstaat? Is SPDIF ergens trouwens nog een synoniem of afkorting voor dat ik misschien dan wel begrijp waar het over gaat.. Alvast bedankt!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...