Ga naar inhoud

Geluid stoort bij afspelen DVD


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een pc met daarin een terratec dmx6fire 96/24 kaart en een samsung sd-612 dvd speler. als ik mp3-tjes luister op mn computer, dan is het geluid perfect, maar als ik dvds wil kijken, dan krijg ik vervormd geluid. ik heb gecontroleerd of dma is ingeschakeld (voor mn dvd-drive)en dat blijkt het geval te zijn. ik heb gekeken op de website van terratec, en daar kan ik niks vinden. het rare is dat ik met deze configuratie gewoon dvd's heb kunnen bekijken/beluisteren zonder dat er problemen waren, maar sinds ik een week geleden mn computer opnieuw geïnstalleerd heb, doet dit probleem zich voor. ik heb voor al mn hardware de nieuwste drivers gedownload en er wordt nergens aangegeven dat er problemen zijn. in directx 9 krijg ik na het testen van het geluid de melding dat de geluidskaart geen hardware buffering ondersteunt en dat geluiden daarom alleen afgespeeld worden met behulp van softwarebuffer. klopt dit? en hoe kan ik mijn dvds gewoon afspelen zonder vervormd geluid? ik gebruik intervideo windvd (als onderdeel van een wincinema pakket) voor het afspelen van dvds. ik maak geen gebruik van surround, in welke vorm dan ook, maar speel nog 'ouderwets' alles in stereo af. kan iemand me hiermee helpen? bij voorbaat dank.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...