Ga naar inhoud

instrument opnemen op pc


Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben van plan om een laptop aan te schaffen en ben een beetje onwetend wat de mogelijkheden zijn van opnemen op m'n pc. Ik speel namelijk basgitaar en zoek een betaalbare oplossing om een drumrif te softwarematig te genereren en dan daar via een usb device mijn gitaar aan te sluiten en over die drumparrtij een baslijn te spelen. naar het schijnt heb ik hiervoor een soundcard nodig die full-duplex recording ondersteunt ? Als iemand mij hierover een ervaring of tip, weetje kwijt wil zou dit me enormverder helpen. Merci...
Link naar reactie
Hi, Ik ben zelf uitgebreid bezig met opnemen op de computer en heb het volgende: [list:c46e1e9fd9]Creative Extigy (5.1 usb geluidskaart, full duplex, +/- € 180,-)[/list:u:c46e1e9fd9] [list:c46e1e9fd9]16-kanaals mengpaneel (hoeft niet, maar een voorversterker is wel een vereiste als je bas wilt gaan opnemen, dus een mengpaneel of voorversterker met phantom power (er zijn ook losse phantom power kastjes te koop))[/list:u:c46e1e9fd9] [list:c46e1e9fd9]7 microfoons, waarvan 6 bij elkaar horende mics om mijn drumkit op te nemen, heb je ook niet nodig, maar natuurlijk wel één microfoon, een basmic:[/list:u:c46e1e9fd9] Basmic: Ik heb een B-merk basmic voor mijn bassdrum, maar hij voldoet prima. Goede merken zijn AKG (voor echte profs, dúúr), Shure (goede mics, schappelijke prijs), Sennheiser (prijs vergelijkbaar met Shure, kwaliteit ook, maar Shure wint het meestal toch). Superlux is mijn b-merk, half zo duur als Shure. Mijn bassmic is de PRA-218B als ik me niet vergis. Bij shure moet je zoeken in de PG serie, dat zijn de wat betaalbare mics die vergelijkbaar zijn met de SM serie, wat de meestgebruikte zijn. Shure heeft een heleboel series, voor verschillende doelen (live, studio, etc.) Goede mengpaneelmerken met een aardige prijs zijn: Behringer (heb ik) Spirit (duurder, behringer maakt spirits na :)) Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Groet, Emar
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...