Ga naar inhoud

Wat is de handigste manier om Dvd te omzeilen?


Aanbevolen berichten

Ik heb veel interessante eigen beelden (voetbal) voor specifieke liefhebbers, maar geloof niet dat ik technisch dusdanig onderlegd ben om door de bomen het bos te zien, t.a.v. DVD maken. Om eerlijk te zijn wordt ik er behoorlijk leip van :( Toch wil ik graag de beelden aan bekenden verspreiden. Daarom dacht ik dat het misschien een stuk makkelijker is om een 'simpele' video-cd te maken, eentje die in principe iedereen kan afspelen en waar ik zelf weinig omkijken naar heb, in technisch opzicht. Kan iemand mij vertellen waarmee ik het beste zoiets kan maken, en hoe?? Dus: een video-cd met de duur van bv. een half uur, die makkelijk aan één stuk kan worden afgespeeld, van begin tot eind.
Link naar reactie
[quote:ee6b214265="Spijkenisse"]Ik heb veel interessante eigen beelden (voetbal) voor specifieke liefhebbers, maar geloof niet dat ik technisch dusdanig onderlegd ben om door de bomen het bos te zien, t.a.v. DVD maken. Om eerlijk te zijn wordt ik er behoorlijk leip van :( Toch wil ik graag de beelden aan bekenden verspreiden.[/quote:ee6b214265] Eerlijk gezegd vind ik het maken van een Dvd net zo makkelijk (of complex) als een Vcd, zolang het normale video opnames betreft. In het gebruik (op de dvd speler) wint de Dvd het in ieder geval wel van de Vcd. Als de kwaliteit niet telt dan is voor een paar opnames is een Vcd nog wel bruikbaar en ook goedkoper.
Link naar reactie
[quote:0e3e1a7f0d="Spijkenisse"]Daarom dacht ik dat het misschien een stuk makkelijker is om een 'simpele' video-cd te maken, eentje die in principe iedereen kan afspelen en waar ik zelf weinig omkijken naar heb, in technisch opzicht. Kan iemand mij vertellen waarmee ik het beste zoiets kan maken, en hoe?? [/quote:0e3e1a7f0d] Welk materiaal gebruik je? In principe bevat elk uitgebreid brandprogramma (zoals de echte Nero, of ECDC 5, 6, zie trouwens ook COmputer!Totaal) er ondersteuning voor.
Link naar reactie
Ik heb Nero maar het wordt mij niet echt duidelijk hoe die te gebruiken. Zo zou ik niet weten hoe ik VOB- BUP- en IFO-files moet aanmaken. Misschien moet ik maar gewoon es een boek kopen waar het luid en duidelijk in beschreven staat. De moed zinkt me vooral in de schoenen als ik lees hoe ogenschijnlijke kenners nog regelmatig tegen problemen aanlopen. Dan moet het voor mij -als leek- toch helemaal een martelgang worden, denk ik dan :-?
Link naar reactie
[quote:48e00f4bb3="Spijkenisse"]De moed zinkt me vooral in de schoenen als ik lees hoe ogenschijnlijke kenners nog regelmatig tegen problemen aanlopen. Dan moet het voor mij -als leek- toch helemaal een martelgang worden, denk ik dan :-?[/quote:48e00f4bb3] Op mijn homepage vertel ik er het een en ander over. Het grootste probleem is eigenlijk om de juiste MPG bestanden aan te maken. VOor echte Dvd (kopieën) wordt het complexer omdat de video meestal wat gecomprimeerd moet worden en verder nog wat gedoemet de ondertitels en audio. Gewone video opnamen zijn een stuk makkelijker omdat geschikt zijn zoals ze zijn. Alleen dat MPG dan nog. Ik gebruik daarvoor gewone standaard software (MGI VIdeowave, zat bij mijn Trust webcam) en Winproducer (zat bij mijn videokaart). Ik heb nog een stuk software maar die vraagt DirectX 9, daar ben ik nog effe niet aan toe. Winproducer biedt meer mogelijkheden om verschillende video en audiotracks te combineren. Voor de rest zijn er nog heleboel andere (duurdere) software produkten. Voor VCD moet je Pal Vcd kiezen, voor Dvd PAL Dvd of Pal MPEG2. Of iets wat er voor doorgaat. De brander software zoals ECDC 5 slikt MPEG1. Het menu maken lijkt raar, maar eigenlijk moet je eerste beseffen wat het programma nou eigenlijk wil. En ja, dat is niet ECDC sterkste kant. Met ECDC 6 kan je de MPG bestanden (naar keuze MPEG1 of MPEG2), laden. Naar keuze kun je ook kiezen voor VCD of Dvd. Mijn indruk is dat het programma ook formatie min of meer aan kan passen. Op dit punt wordt het wel heel vaag. In de oorspronkelijk versie verschijnt een foutmelding, met de laatste DVD builder update is er geen foutmelding meer. Maar wat het programma op dit punt precies doet, dat blijft duister. Een kwestie van uitproberen, vrees ik. Als Dvd Builder nog wat formaat aanpassingen zou maken dan heb misschien je nog minder werk. Ik heb daar nog niet expliciet gebruik van gemaakt omdat de meeste bestanden die ik toe nu toe heb verwerkt toch nog enige voorbewerking nodig hadden. In dat geval kan ik gewoon in een geschikt formaat aanleveren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...