Ga naar inhoud

spelen alle dvd-spelers mpeg1 bestanden af?


Aanbevolen berichten

Een dvd-speler die de vcd-standaard ondersteunt kan mpeg1 bestanden afspelen die compliant zijn met de vcd-standaard, maar kan een dvd-speler ook mpeg1-bestanden afspelen die daar niet compliant mee zijn? de resolutie van een videocd is: 352x288 Maar ik wil graag mpeg1 bestanden afspelen met een resolutie van 384x288. Kan dit op alle dvd-spelers die vcd ondersteunen of niet? Dat is belangrijk omdat de aspect ratio van videocd niet klopt.
Link naar reactie
Dat moet je gewoon uitproberen. Mijn eerste reactie is nee. Mijn brander software accepteert niet alle formaten. In dat geval werkt heb mij al niet. Rechtstreeks afspelen van MPEG1 of MPEG2 heb ik nog niet geprobeerd, ik dacht dat dat niet werkt. Volgens mij moet je of een Dvd of een Vcd maken. Die aspect ratio blijft een probleem. Maar waarom moet het persé 384x288 zijn?
Link naar reactie
[quote:5f34cdb210="Hans.Vosman"]Die aspect ratio blijft een probleem. Maar waarom moet het persé 384x288 zijn?[/quote:5f34cdb210] Bij nader inzien hoeft het geen 384x288 te zijn. Het mag ook gewoon 352x288 zijn, omdat de dvd-speler het kennelijk uitrekt naar 384x288. Het probleem is de aspect-ratio: als ik met dvdx2.2 een dvd rip dan blijkt de aspect ratio niet te kloppen, als je pan&scan toepast. Ik dacht dat dat lag aan het feit dat het beeld wordt uitgerekt, maar nu lijkt het eerder te liggen aan dvdx. De filmpjes die ik heb gemaakt in 384x288 worden wel fatsoenlijk afgespeeld, maar die zijn niet gemaakt met dvdx. Dvdx blijkt dus niet te werken omdat de aspect ratio niet goed wordt overgenomen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...