Ga naar inhoud

Beeld en geluid niet synchroon


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, Ik heb de zoekknop gebruikt, en dat bracht me bij een topic die helaas onbeantwoord bleef. Daarom probeer ik het weer. Het probleem: Ik heb enkele videobanden met oude series (I love Lucy) staan. Nu heb ik op mijn pc ook een TV-kaart van Pinnacle met opneemfunctie. Na heel wat uurtjes geoefend te hebben, krijg ik de filmpjes nu wel met geluid op de harde schijf, maar die zijn niet gelijk. Het geluid loopt ver achter op de beelden. Weet iemand hier raad op? Ook tips die stimulerend werken zijn van harte welkom; altijd nog het proberen waard. Alvast hartelijk dank voor het meedenken. Grtz.
Link naar reactie
Het ligt aan het capture-programma, maar er zijn opties met namen als 'interleave audio' en dergelijke die er voor zorgen dat steeds gechecked wordt of het nog wel gelijk loopt. Een wat minder elegante truc is om de video in delen op te nemen: Stukje opnemen, band en computer op stop, weer een stukje opnemen, etc. Daarna aan elkaar plakken met je editing programma.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...