Ga naar inhoud

avi branden kan niet op dvd?


Aanbevolen berichten

Je kan .avi's wel op een DVD branden, maar dan moet je hem gewoon als DATA dvd branden. Dan kun je ze wel op je PC afspelen, maar (uiteraard) niet op je standalone DVDspeler. Als je ze ook daadwerkelijk als film wil kunnen afspelen zijn er meerdere opties. 1) VideoDVD Je kunt VideoDVD van maken, maar dan zul je aardig wat moeten gaan converteren en authoren. 2) VCD: V[b:e4d7bffec3]CD[/b:e4d7bffec3] (de naam zegt het al....CD dus) is een ander medium als DVD, en daarom kun je dus niet van een DVD een grote VCD maken. Dat dacht ik wel (ook?) toen ik mn Nec 1300 kocht, maar helaas, dat werkt niet. Wel kun je een aantal losse MPG files op een DVD branden, maar kies dan gewoon data-dvd en geen VCD of Video-DVD in je brandprogramma. Dit werkt helaas niet op alle Standalone DVDspelers (die van mij vertikt het om ongeauthorde mpg files af te spelen....het rot ding :evil: ). Dit kun je natuurlijk eerst even testen met een DVD-RW. 3) VCD/SVCD nep-VideoDVD Als je leuke menutjes enzo bij je VCD/SVCDs wil kost het wat meer werk. Je moet dan een soort nep-VideoDVD van te maken, door VCDs/SVCDs te branden in een DVDachtige manier. De VCDs/SVCDs blijven dan VCDs/SVCDs, maar je fopt je (stand alone) DVDspeler dan door hem te laten denken dat het om een VideoDVD gaat. Hier is een tutorial hoe dat werkt: http://www.geocities.com/ooounicorn/ [b:e4d7bffec3]Note:[/b:e4d7bffec3] Niet alle DVDspeler trappen in dit truukje. Als de losse-mpg-files-truuk werkt, dan werkt dit waarschijnlijk ook .
Link naar reactie
Zoals Johnny321 al zei: TMPGencoder. http://www.tmpgenc.net/e_download.html Een DVD weet inderdaad niet wat jij erop zet, maar als je een DVD in de lade doet en je kiest van voor VCD, dan loop je natuurlijk wel tegen problemen aan. Nero gaat dan hercoderen naar VCD, maar kan dit niet op een DVD schrijven....zie mijn eerdere uitleg over het verschil tussen DVD's en CD's. Zoals je wellicht gemerkt hebt, moet je in Nero kiezen voor DVD of CD. Als je DVD kiest, zijn de opties VCD en SVCD niet meer aanwezig in het menu aan de linker kant. Wellicht wordt je VCD gewoon VEEL te groot om op een CD te schrijven, en Nero vertikt het gewoon om VCD op een DVD te schrijven. Daarvoor heb je de bovenstaande nep-VideoDVD methode weer nodig. En dat kan Nero niet.
Link naar reactie
[quote:9cfcf6f971]nu zal ik eerst alle smoet coderen dus daarmee? en welke optie moet ik hebben? gewoon PAL? [/quote:9cfcf6f971] Okee, ik zal het gebruik van TMPGenc even helemaal uitgebreid voorkauwen. Als je het programma opstart, krijg je gelijk de projectwizard te zien. Deze begeleid je in 5 simpele stappen door het hele process. 1/5: Kies VCD-PAL (want we wonen nu eenmaal in Nederland, waar we PAL TV gebruiken). Klik op NEXT 2/5: Klik bij op "Video File" op de "Browse" button, en zoek je AVI file op. Deze wordt meestal ook spontaan voor "Audio File" gebruikt. Zo niet....klik dan op de "Browse" button en zoek wederom de film op. (als hij deze niet pakt, wat maar zelden voor komt, dan zul je de audio eerst uit de film moeten halen met Virtual Dub, en als .WAV opslaan, en deze dan bij "Audio File" in TMPGenc laden). Klik op NEXT 3/5 Hier hoef je niks te veranderen. Klik op NEXT 4/5 Hier kun je zien hoe groot je MPG file wordt, en of hij op een CD past of niet. Past hij niet op een CD? Geen nood, want je gaat hem toch als losse MPG file op een DVD branden. Klik op NEXT 5/5 Kies hier uit het rolmenutje DVD 4,7GB. Doe je dat niet, dan krijg je deze melding: "The MPEG file you are about to create may exceet the file size of Media you are going to write too, thus you may not be able to write the file on the disk. Do you wish to continue?". Maar dat maakt dus niks uit, want je gaat hem niet op CD branden, maar op DVD. Klik hier dus gewoon op YES, het 'start encoding' vakje staat al standaard aangevinkt, dus klik nu weer op OK en het coderen begint. Een kind kan de was doen. P.S. 40 x 30 minuten krijg je never nooit niet op 1 DVD. 30 minuten film in VCD formaat wordt ongeveer 300MB
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...