Ga naar inhoud

DVD-brander + / - ?


Aanbevolen berichten

[quote:07e4e60885="Eddy X"]Lite-On 811 http://www.liteonit.com/ODD/english/new_p_e/english--p-drw8440.htm[/quote:07e4e60885] Dat is een aanrader, die heb ik zelf ook, kost zo'n 165 Euro kijk maar eens op www.tweakers.net/pricewatch Hij brand zowel + als - Grote voordeel is ook nog dat hij CD's op 40speed brand, dat doet de NEC niet namelijk (plextor wel)
Link naar reactie
Ik snap totaaaaaal niet dat iemand een dergelijk antwoord kan geven: [quote:33ba3e4a6c]De Nec 1300 is een 4x brander, de Plextor 8x (DVD+R). Er zijn echter nauwelijks (of geen?) media op 8x verkrijgbaar en anders zijn ze duur.[/quote:33ba3e4a6c] Zoals vaker is het gewoon een kwestie van tijd en dan is wel een beschrijfbare 8 speed beschikbaar en de prijzen, tja die dalen gewoon zoals altijd na verloop van tijd. Overigens is volgens de test van CT ook branden met 8 speed op een 4 speed schijfje mogenlijk. Maar belangrijker is dat het hooguit een kwestie van weken zal zijn of een 8 speed schijfje zal beschikbaar zijn. Het betekent wel dat hij in de toekomst een schijfje in 8 minuten kan branden inplaats van 16 minuten, een verschil van 8 tegen 4 per uur. Wat ik bedoel is, een beeeeetje vooruitdenken (paar weken) kan toch wel......... Overigens heb ik in dit forum inderdaad een link gezien naar een bedrijf die hem voor 230 inclusief btw verkoopt, kon hem echter zogauw niet terugvinden :( , volgens mij ging de post over de dvd schijfjes. Ik ben zelf ook van plan om binnen een paar weken de nieuwe Plextor te gaan kopen, de 8 speed :) Jammer is wel dat hij een beetje uitgekleed is, hij is maandenlang aangekondigd als een 8 speed op alle fronten: dvd-r 8x, dvd+r 8x, dvd-rw 8x, dvd+rw 8x. Dat zou wel erg cool geweest zijn... Frank Black :evil: Ben heel oud nieuw lid....
Link naar reactie
[/quote] je hebt idd wel gelijk verder, maar meestal gaat dit niet op, 2 keer zo snelle brander is niet direct 2 keer zo korte tijd...[/quote] Inderdaad en als het veel kleine bestanden zijn (zegge enkele duizenden) dan kan het zelfs twee keer zo lang duren. Wat ik dan kan aanraden is om eerst met het brandprogramma een image-bestand te schrijven (type *.iso of *.nrg) en dan deze image-bestand weg te schrijven naar een DVD. Normaal gezien duurt het branden van een DVD op 2.4x maar 25 minuten. Ik heb ooit een DVD gebrand met ongeveer 3000 bestanden: het duurde meer dan 45 minuten op 2.4x speed. Een image-bestand maken van dezelfde data duurt maar 5 minuten en daarna wegbranden naar DVD 25 minuten, dus totaal 30 minuten. Een totale tijdwinst van een kwartier.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...