Ga naar inhoud

Van een casettebandje nar de pc (mp3 ?¿)


Aanbevolen berichten

Alleen nu moet ik nog een manier hebben om van mijn stereo (casette dek) naar de pc te komen kan dit gewoon zo : je hebt zo'n draadje met 2 van die koptelofoon plugjes stop je de een in de koptelofoon uitgang van je stereo en het andere eind stop je in de microfoon ingang op je geluidskaart en dan kun je met cooledit opnemen ?? Ik heb win xp en ergens nog wel cool edit 200 pro liggen k heb ook een sb live dus dat meot ook wel lukken
Link naar reactie
[quote:4e1ebcb1ad="Brainboy"]kan dit gewoon zo : je hebt zo'n draadje met 2 van die koptelofoon plugjes stop je de een in de koptelofoon uitgang van je stereo en het andere eind stop je in de microfoon ingang op je geluidskaart en dan kun je met cooledit opnemen ??[/quote:4e1ebcb1ad] In theorie zal 1 kanaal denk ik gaan werken en dan nog in een kwaliteit waar ik slechts naar kan gissen. Ik zou dat niet doen. Gewoon de line ingang gebruiken. Daarbij kun die hoofdtelefoon aansluiting kan op zich wel gebruikt worden. Ik hoop verder dat het volume is te regelen. Een te hoog geluidsvolume levert vervorming op, in dat geval het volume lager instellen op die cassette recorder. Digitale vervorming is in het algemeen niet om aan te horen. Wordt daarmee het opname volume te laag, dan bijregelen op de computer. Doe dat niet omgekeerd! Je verknoeit er je opnames mee. Let verder op de tips op eerder gegeven link naar mijn homepage.
Link naar reactie
ik heb net even wat geprobeerd : Zo'n kabeltje in de hoofdtelevoon van de stereo en eentje in de microfoon en dan met XP movie maker kun je wel opnemen Ik moest het volume zo laag mogelijk zetten en dat gaat het nog wel met de vervorming het is ook geen muziek maar spraak wat moet worden overgezet Hoe kan ik de vervorming tegen ??[/i]
Link naar reactie
  • 5 maanden later...
Hoi Hans, Ik heb jouw website net even bekeken en moet zeggen dat het er erg nuttig uitziet! Ik heb echter toch nog problemen met het opnemen en gezien jij er nogal wat ervaring mee hebt hoop ik dat je me verder kunt helpen. Ik heb het Sony cassettedeck van mijn vaders installatie aangesloten via de line out op de tape line in van mijn Yamaha RX-V496RDS receiver en vervolgens de tape line out van de receiver geprikt in de line in van mijn SB Live Player 1024. Als ik nu een cassette afspeel, hoor ik de muziek perfect via de speakers, dus de aansluiting met de receiver is goed. Druk ik vervolgens op record op de pc in bijv. Pristine Sounds 2000, Adobe Audition of gewoon de geluidsrecorder van Windows 2000, dan gebeurt er helemaal niets! Hij neemt alleen stilte op Ik snap er niks meer van...volgens mij is alles goed aangesloten. Heb jij een idee hoe het kan dat er geen geluid opgenomen wordt?
Link naar reactie
[quote:d4572b1c6a="jgbteg"]Idd je moet de line ingang gebruiken, ik ben geen geluidskaart tegengekomen die dat niet heeft.[/quote:d4572b1c6a] Dat is het probleem ook niet...het kabeltje zit in de line in van de SB Live Player 1024 (dus een van de eerste SB Live kaarten). [quote:d4572b1c6a]Kijk ook in het regelpaneel van Hoofdvolume, demp daar de microfoon, synthesizer ingangen om ruis tegen te gaan.[/quote:d4572b1c6a] Heb de microfoon gedempt, bij lijn ingang "dempen" uitgevinkt bij de eigenschappen voor afspelen en lijn ingang gelesecteerd en volume vol open gezet bij eigenschappen voor opnemen. Hij zou het dus gewoon moeten doen maar de metertjes slaan niet uit dus hij signaleert blijkbaar niks :-? Wat ik overigens nog niet heb geprobeerd is de koptelefoon aansluiting op de receiver gebruiken i.p.v. de tape line out, maar dat schijnt ook niet zo goed te zijn...zoals ik het nu probeer zou het officieel moeten zover ik weet. Wat ik ook nog niet heb geprobeerd is om het cassettedeck rechtstreeks aan te sluiten op de SB Live, maar mij lijkt niet dat dit werkt zonder versterker er tussen of wel?
Link naar reactie
[quote:7c7d71af8d="timothee"]... en vervolgens de tape line out van de receiver geprikt in de line in van mijn SB Live Player 1024. Als ik nu een cassette afspeel, hoor ik de muziek perfect via de speakers [/quote:7c7d71af8d]Je speakers die op de computer zijn aangesloten? Zo ja, dan is de bekabeling okay en moet je daar niks aan veranderen. [quote:7c7d71af8d="timothee"]... Druk ik vervolgens op record op de pc in bijv. Pristine Sounds 2000, Adobe Audition of gewoon de geluidsrecorder van Windows 2000, dan gebeurt er helemaal niets! Hij neemt alleen stilte op [/quote:7c7d71af8d]Windows kent instellingen voor afspelen (standaard) en opnemen. Juist dat laatste behoeft speciale aandacht! Staat ook op mijn website: http://home.hccnet.nl/h.vosman/stereo.htm#stap5 De tekst is van toepassing op Win9x en op zich ook voor WinXP. Zeker als je dubbelklikt op het luidsprekertje rechtsonder. Oh ja, misschien beter dat je een nieuw topic had geopend. Oude topics ophalen wordt niet altijd gewaardeerd. Vragen sluiten wel zeer goed aan op oorspronkelijke topic.
Link naar reactie
[quote:ca31c8afa7="Hans.Vosman"]Je speakers die op de computer zijn aangesloten? Zo ja, dan is de bekabeling okay en moet je daar niks aan veranderen.[/quote:ca31c8afa7] Nee, de speakers die op de versterker zijn aangesloten. Op de PC heb ik geen speakers aangesloten, maar normaal de versterker...dat kabeltje wat ik normaal van de line out op de SB Live naar de versterker laat gaan, heb ik nu omgeprikt naar line in op de geluidskaart en de tape line out op de versterker. Dat wat ik hoor, komt dus rechtstreeks van de cassette en de versterker en niet via de pc. [quote:ca31c8afa7]Windows kent instellingen voor afspelen (standaard) en opnemen. Juist dat laatste behoeft speciale aandacht! Staat ook op mijn website: http://home.hccnet.nl/h.vosman/stereo.htm#stap5 De tekst is van toepassing op Win9x en op zich ook voor WinXP. Zeker als je dubbelklikt op het luidsprekertje rechtsonder.[/quote:ca31c8afa7] Ik had dit inderdaad gelezen maar het is me niet helemaal duidelijk. Ik gebruik hier Windows 2000, maar die wijkt op dit gebied niet af van XP. Voor het gemak hier twee screenshots van de instellingen van afspelen en opnemen zoals ik ze nu heb staan: Afspelen: [img:ca31c8afa7]http://www.minddigger.com/images/afspelen.jpg[/img:ca31c8afa7] Opnemen: [img:ca31c8afa7]http://www.minddigger.com/images/opname.jpg[/img:ca31c8afa7] Dit is toch goed of niet? Het is me niet helemaal duidelijk wat die "What U hear" instelling is/doet. Je noemt hem weliswaar op je website, maar het wordt me niet duidelijk of ik die nu wel of niet moet aanvinken. Ik kan nl. maar één ding tegelijk aanvinken en dus kies ik voor lijningang. Als ik overigens voor "What U hear" kies, dan neemt ie nog niks op met de geluidsrecorder van Windows. [quote:ca31c8afa7]Oh ja, misschien beter dat je een nieuw topic had geopend. Oude topics ophalen wordt niet altijd gewaardeerd. Vragen sluiten wel zeer goed aan op oorspronkelijke topic.[/quote:ca31c8afa7] Ja klopt, maar het topic was nog niet zo heel erg oud en het ging precies over datgene wat ik wilde weten :)
Link naar reactie
[quote:ee15866d81="timothee"]Nee, de speakers die op de versterker zijn aangesloten. Op de PC heb ik geen speakers aangesloten, maar normaal de versterker...dat kabeltje wat ik normaal van de line out op de SB Live naar de versterker laat gaan, heb ik nu omgeprikt naar line in op de geluidskaart en de tape line out op de versterker. Dat wat ik hoor, komt dus rechtstreeks van de cassette en de versterker en niet via de pc.[/quote:ee15866d81]Hmm, ik weet niet of ik het zo zou doen. Ik zou de line-out op de computer gewoon verbinden met de versterker. Wat je vervolgens moet doen is de rec-out op de versterker aansluiten op de line-in van de computer. Als 2 rec in/uit op de versterker hebt, dan zou je de computer en de cassette recorder beide op de 2e (of 1e rec) kunnen aansluiten. Het je 1 recorder aansluiting dan zou ik daar de computer op aansluiten. De recorder (klinkt misschien gek) aansluiten op de aux of tuner ingang of zo. Een variant hierop is ook mogelijk, maar dan wordt het verhaal vermoedelijk te ingewikkeld. Overigens gewoon gezond verstand gebruiken werkt ook. Via de monitor functie kun je dan de recorder rechtstreeks of via de computer beluisteren. Het pijnpunt is dat je een apparaat moet selecteren om te beluisteren, en ja alleen het geselecteerde apparaat op de echte versterker daarvan het signaal doorgegeven aan de rec-out uitgang van de versterker. De monitor functie biedt de mogelijkheid om orgineel en kopie met elkaar te vergelijken. Feitelijk is de computer dan de recorder geworden. In jouw scenario het meest handige. Wanneer je het voorgaande te ingewikkeld klinkt, moet je de eenvoudige configuratie kiezen! En dat is: cassetterecorder rechtstreeks op line-in en line-out naar de versterker. Doe je dit niet, dan ontneem je zelf de mogelijkheid het resultaat en/of de noodzakelijke testen te beluisteren. Oftewel, je gaat er alleen bij toeval uitkomen. [quote:ee15866d81="timothee"]Dit is toch goed of niet? Het is me niet helemaal duidelijk wat die "What U hear" instelling is/doet. Je noemt hem weliswaar op je website, maar het wordt me niet duidelijk of ik die nu wel of niet moet aanvinken.[/quote:ee15866d81]Wat je doet is in orde. De What you hear optie zou ik alleen gebruiken als al het andere niet lukt, terwijl het geluid toch via de PC-luidsprekers/uitgang goed te horen is. WHat you hear laat vaak alles horen wat is geselecteerd en dat wil je soms ook weer niet.
Link naar reactie
[quote:77b35b18b8="Hans.Vosman"]Hmm, ik weet niet of ik het zo zou doen. Ik zou de line-out op de computer gewoon verbinden met de versterker. Wat je vervolgens moet doen is de rec-out op de versterker aansluiten op de line-in van de computer. Als 2 rec in/uit op de versterker hebt, dan zou je de computer en de cassette recorder beide op de 2e (of 1e rec) kunnen aansluiten. Het je 1 recorder aansluiting dan zou ik daar de computer op aansluiten. De recorder (klinkt misschien gek) aansluiten op de aux of tuner ingang of zo. Een variant hierop is ook mogelijk, maar dan wordt het verhaal vermoedelijk te ingewikkeld. Overigens gewoon gezond verstand gebruiken werkt ook. Via de monitor functie kun je dan de recorder rechtstreeks of via de computer beluisteren. Het pijnpunt is dat je een apparaat moet selecteren om te beluisteren, en ja alleen het geselecteerde apparaat op de echte versterker daarvan het signaal doorgegeven aan de rec-out uitgang van de versterker. De monitor functie biedt de mogelijkheid om orgineel en kopie met elkaar te vergelijken. Feitelijk is de computer dan de recorder geworden. In jouw scenario het meest handige. Wanneer je het voorgaande te ingewikkeld klinkt, moet je de eenvoudige configuratie kiezen! En dat is: cassetterecorder rechtstreeks op line-in en line-out naar de versterker. Doe je dit niet, dan ontneem je zelf de mogelijkheid het resultaat en/of de noodzakelijke testen te beluisteren. Oftewel, je gaat er alleen bij toeval uitkomen.[/quote:77b35b18b8] Klinkt inderdaad redelijk ingewikkeld :) Nog maar een paar keer lezen en even kijken welke aansluitingen er precies op de versterker zitten (zijn er best veel nl.). Het probleem is dat ik maar 1 kabel heb met aan de ene kant een jackplug en aan de andere kant een dubbele tulpstekker. Tegelijktijdig line in en line out op de pc aansluiten lukt nu dus niet. Ik denk dat ik nog maar zo'n kabel moet gaan halen, want op deze manier kan ik het niet eens proberen met het cassettedeck rechtstreeks op de geluidskaart. Werkt dat überhaupt wel? Het cassettedeck heeft volgens mij geen eigen versterker want is een losse component van een stereo set (niet echt een goedkope maar toch). [quote:77b35b18b8]Wat je doet is in orde. De What you hear optie zou ik alleen gebruiken als al het andere niet lukt, terwijl het geluid toch via de PC-luidsprekers/uitgang goed te horen is. WHat you hear laat vaak alles horen wat is geselecteerd en dat wil je soms ook weer niet.[/quote:77b35b18b8] Ah ok, dan laat ik dat zoals het is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...