Ga naar inhoud

dvd rip -> dolby surround?


Aanbevolen berichten

Hai mensen, ik zit te twijfelen of ik een home cinema set ga aanschaffen, aangezien ik niet echt heel veel dvd's huur maar veelal download is het dus van groots belang dat ik van mijn dvd rips dus dolby surround door krijg... Ligt het er ook aan wat voor geluidskaart ik gebruik of maakt dat niet uit omdat de decoder het dolby surround regelt? Is het in ieder geval zo dat de meeste dvd rips ook dolby surround gebruiken want dan ga ik dus zo'n home cinema setje halen anders niet.. Alvast bedankt..
Link naar reactie
Download je hele DVD's (min 4,7GB) of download je zgn. DIVX films (va +/- 650 Mb) Ik denk dat je het laatste doet (foei :wink: ) en deze films zijn maar op een hele enkele dvd speler af te spelen. (met ingebouwde divx decoder). En een divx dvd-rip bevat maar een geluidskanaal, stereo (het is nl. een mp3 rip van het bestaande geluid) dus geen 5.1 of DTS
Link naar reactie
[quote:8fdb876721]Download je hele DVD's (min 4,7GB) of download je zgn. DIVX films (va +/- 650 Mb) Ik denk dat je het laatste doet (foei ) en deze films zijn maar op een hele enkele dvd speler af te spelen. (met ingebouwde divx decoder). En een divx dvd-rip bevat maar een geluidskanaal, stereo (het is nl. een mp3 rip van het bestaande geluid) dus geen 5.1 of DTS[/quote:8fdb876721] Ja ik download die DivX wel ja, maar kijk ik speel ze niet af via mijn dvd speler, heb dus geen divx decoder nodig, ik speel ze namelijk gewoon af via mijn tv-out op mijn TV maar het geluid wil ik dan WEL dolby suround op mijn cinema set hebben zitten... Maar volgens jou mephi hebben de meeste dus wel degelijk ac3 sound bij een dvd rip zitten, dat dacht ik namelijk al maar mensen uit mijn klas zeiden van niet... Ik moet het echt zeker weten anders ga ik niet zo'n dure set aanschaffen.. alvast bedankt!
Link naar reactie
@Mephi: Tijdens het rippen van een DVD naar DIVX, kies je het geluidskanaal uit wat je erbij wilt hebben en daarbij moet je een codec aangeven waarmee je het geluidskanaal wilt comprimeren. Daar wordt een MP3 codec voorgebruikt. (je kiest zelf hoeveel bits je dit wilt doen). Daar kan toch nooit 5.1 geluid uitkomen? er komt een gewoon stereo geluidslaag bij.
Link naar reactie
[quote:28f52ef058="double_V"]@Mephi: Tijdens het rippen van een DVD naar DIVX, kies je het geluidskanaal uit wat je erbij wilt hebben en daarbij moet je een codec aangeven waarmee je het geluidskanaal wilt comprimeren. Daar wordt een MP3 codec voorgebruikt. (je kiest zelf hoeveel bits je dit wilt doen). Daar kan toch nooit 5.1 geluid uitkomen? er komt een gewoon stereo geluidslaag bij.[/quote:28f52ef058] Nee hoor, je kunt ook dvd's naar AC3 rippen, waardoor je wel 5.1-geluid hebt. Lees voor info maar eens de guide op www.doom9.nl over het rippen van een dvd naar divx met ac3 geluid. Deze guide is te vinden op www.doom9.nl -> Gidsen -> Audio ->AVI/AC3-gids.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...