Ga naar inhoud

audio input alleen over front speakers te horen?


Aanbevolen berichten

Dit is iets wat ik niet begrijp en nergens kan ik een uitleg vinden. Als ik iets afspeel op m'n pc hoor ik dat prima over 4 boxen (ik heb een 4.1 setje) maar zodra ik een externe geluidsbron wil afspelen hoor ik dat alleen over de front speakers. Voorbeeld: Als ik een cd afspeel met de optie "digitale CD audio" aan (in apparaatbeheer) dan hoor ik het geluid over al m'n speakers. Zodra ik deze optie uit zet alleen over de front speakers, terwijl ik de cdrom-speler goed heb aangesloten op de cd-in van de geluidskaart. Ik heb dit ook met de aux-in en line-in. Ik had dit met mijn oude pc ook al, maar wil nu wel eens weten waar dit aan ligt ... en of hier een oplossing voor is.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Dat met die cd zou kunnen komen doordat het analoge signaal dat je cd-in binnenkomt niet via CMSS weer naar buiten gaat. Kan je wel effecten op je analoge cdgeluid krijgen? Dus zo'n vage galm ofzo. Dat zou namelijk betekenen dat het analoge signaal wel eerst naar digitaal wordt omgezet, en dan is het vreemd maar nog steeds mogelijk dat CMSS niet kan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...