Ga naar inhoud

DVD+ of DVD-


Aanbevolen berichten

[quote:f3d23208bb="Bosje"]rtfm van de andere dvd speler. Het is gewoon een kwestie van lezen wat een apparaat kan.[/quote:f3d23208bb] Kan zijn dat de DVD lezer nog uit het pré DVD+R tijdperk stamt, dan ga je hierover natuurlijk niets vinden in de "FM". In ieder geval, oudere DVD spelers hebben over het algemeen geen probleem met DVD-R schijven. Eddy
Link naar reactie
[quote:d79285b394="Obi-wan-kenobi"]ff technisch: een DVD-R(W) reflecteert beter dan een DVD+R(W), vandaar dat je met oudere (niet voor DVD+/-R(W) gecertificeerde) DVD-spelers meer kans hebt bij een gebrande DVD-R(W) dat de informatie wel leesbaar is.[/quote:d79285b394] Een kans, dus staar je er niet blind op. De laatste test, en dat was alweer een tijdje terug, meldde (in mijn herinnering) dat 95% van de dvd-afspelers overweg kon met -R schijven en 90% met de +schijven. Dus ja, die 5% vind ik een te zwak gegeven. Er dus een reële kans dat je altijd fout zit. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat mijn "Lenco" dvd speler de door mij gemaakte +R en +RW schijven prima leest, en dat mijn oudere Acer Dvd-afspeler dit niet doet. Die +R en +RW schijven zijn ook leesbare op mij eigen Dvd-afspeler in de computer en ook bij de Dvd apparaten bij mijn broer. Dan heb ik dus de test al uitgevoerd voor een +schijf op 6 (meer heb ik niet onder handbereik) Dvd apparaten. Eentje fout dus zit ik al op 83% succes. Ik heb geen -R of -RW schijven, dus daar heb ik geen ervaring mee. Koop een apparaat die je past, en vervang de apparaten die niet goed functioneren. In mijn geval is dat dus die oude Acer ...
Link naar reactie
Het gaat hier dus niet over standalone spelers, maar om de dvd spelers die in een computer zitten. In mijn geval wordt de gebrande data DVD dus [b:6d62e402e2]niet[/b:6d62e402e2] herkend in: IBM Thinkpad A22m en in een Dell PC van zo'n 2 jaar oud. [b:6d62e402e2]Wel[/b:6d62e402e2] wordt hij herkend in een PowerMac G4 van 1 jaar oud. Djordie
Link naar reactie
[quote:7c51f5f5e6="Djordie"]Het gaat hier dus niet over standalone spelers, maar om de dvd spelers die in een computer zitten.[/quote:7c51f5f5e6] De Acer is bij mij een Dvd-afspeler die in de computer zit, die kan bij de volgende ronde de prullenbak in. Een speler die niet goed werkt, die zou ik vervangen. Je kan zoeken naar de juiste schijven, je kan tich test schijven maken, je kan een andere brander kopen. Maar ja, als slechts een afspeler problemen geeft, dan lijkt me vervanging van die afspeler een heel stuk logischer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...