Ga naar inhoud

SVCD opnemen voor USA


Aanbevolen berichten

Als je een video voor iemand in de USA wil opnemen gaat dit niet vanwege de verschillende systemen. PAL en NTSC. Geld dit ook voor DVD spelers? Ik wil een svcd naar vrienden sturen in de USA, kan dit of moet ik bepaalde opties in of uitschakelen als ik dit doe met NERO. Heb ik ook te maken met de regiocode of is dat alleen van belang voor DVD plaatjes .
Link naar reactie
Nee hoor, dat geldt niet altijd. DVD spelers kunnen heel goed overweg met NTSC DVD's. Ook moderne tv's schakelen automatisch om (via SCART) tussen PAL en NTSC , afhankelijk van het aangeboden signaal. Ik heb hier thuis meer dan 100 DVD die op NTSC zijn uitgebracht. Allemaal probleemloos te spelen. Als je die SVCD trouwens via een PC afspeelt heb je sowieso geen enkele problemen, maar ook op standalone spelers verwacht ik geen enkel probleem. BTW: Mijn 12 jaar oude Sony TV herkent zelfs automatisch NTSC of PAL.
Link naar reactie
Met regio-gebonden bedoel ik dat het ligt aan voor welke regio de dvd bedoeld is. Tuurlijk, als je een regiovrije dvd-speler hebt die ntsc dvd's aankan, dan kan je ze wel afspelen... Misschien heb ik de vraag van de TS verkeerd begrepen, maar ik bedoel dus gewoon te zeggen dat er in de dvd-sector ook onderscheid is tussen ntsc en pal dvd's... En trouwens, er is ook al weer iets ontwikkeld tegen regiovrije dvd-spelers waardoor je alsnog geen andere regio's kan afspelen (kweenie in hoeverre dat gevorderd is, maar het bestaat wel): [quote:fe708f3019][b:fe708f3019]What's RCE or regional code enhancement?[/b:fe708f3019] A: Regional Coding enhancement (RCE) is an additional layer of protection which some studios have placed on certain DVDs to prevent them from playing on region-free or multi-region players. RCE is something completely different than region coding - It's an additional piece of programming on the DVD that checks to see if your DVD player is set to 'no region' ... if it is, it stops playing the DVD. A lot of region free players will set automatically to the region of the disc that's being played - RCE discs will work fine on these players. If you do experience a problem, try 'hard setting' your player to the region of the disc you are player. Typically these options can be found in the setup menu of your DVD player. There have not been many RCE DVD releases.[/quote:fe708f3019] Maar sommige regiovrije dvd-spelers kunnen daar dus ook weer tegen... hmm, vaag allemaal... :roll:
Link naar reactie
Effe 2 dingen niet door mekaar halen. Regiocode en video formaat zijn 2 verschillende zaken. Regiocode is alleen bedoelt om de wereld in 6 regio's te verdelen, maar staat geheel los van NTSC of PAL. Toevallig hebben ze in USA (regio 1) NTSC en wij (regio 2) PAL, maar dat heeft niks met afspeelmogelijkheid van PAL/NTSC van de DVD speler te doen. Theoretisch zou een regio 1 met PAL niet af kunnen spelen op "onze" DVD-spelers, omdat die regio 2 is. Een regio 2 met NTSC kan hier wel afgespeelt worden, mits deze natuurlijk zou bestaan. Het regiovrij zijn van een DVD-speler slaat dus alleen maat op de regiocodering en heeft niks met NTSC of PAL te maken.
Link naar reactie
AJe moet het MPEG2 bestandje omzetten naar NTSC. In nero kan je het dacht ik ook opgeven. (gebruik de mpeg2 van nero niet) Dan kan deze svcd gewoon in de USA bekeken worden. Een DVD speler speelt hem gewoon af, het gaat om de TV. Een courante Europese TV kan NTSC weergeven als ie het signaal via de scart krijgt. Mijn 4 jaar oude Philips breedbeeld kan dat en heb het op auto gezet, dus ik besef niet eens of het NTSC of PAL is. Dit weten de meesten onder ons ook. Echetr het gaat naar de USA. USA televisie's, de meesten ondersteunen alleen NTSC. Vooral de typische amerikaanse merken. Geen risico nemen, dus svcd in NTSC formaat maken
Link naar reactie
[quote:ace38d7524="Gerard Timmers"]Regiocode is alleen bedoelt om de wereld in 6 regio's te verdelen, maar staat geheel los van NTSC of PAL. Toevallig hebben ze in USA (regio 1) NTSC en wij (regio 2) PAL, maar dat heeft niks met afspeelmogelijkheid van PAL/NTSC van de DVD speler te doen. Theoretisch zou een regio 1 met PAL niet af kunnen spelen op "onze" DVD-spelers, omdat die regio 2 is. Een regio 2 met NTSC kan hier wel afgespeelt worden, mits deze natuurlijk zou bestaan. Het regiovrij zijn van een DVD-speler slaat dus alleen maat op de regiocodering en heeft niks met NTSC of PAL te maken.[/quote:ace38d7524] Dat snap ik wel, maar het gaat erom dat regio 1 dvd's altijd of vaak ntsc zijn en regio 2 pal, ik weet het verschil tussen regiocode en videoformaat wel... 8) Maar ik denk dat je niet veel hebt aan een regiovrije dvd speler die geen ntsc aan kan... :wink:
Link naar reactie
We dwalen af,.........maar....je hebt inderdaad niks aan eern regiovrije speler als de tv geen NTSC ondersteund... Ik heb echter een verzameling dvd's (>200) die ik regelmatig uitleen aan vrienden, maar ik heb nog nooit gehoord dat ze niet af te spelen zijn. Ik denk dat bijna elke tv PAL/NTSC aankan, tenzij ie van voor de oorlog is. :lol:
Link naar reactie
[quote:b2355314a0="Jank"]Alternatief is mogelijk, dat de Amerikaanse kennis zijn DVD middels instellingen PAL kan instellen. Dat is mijn info vanuit de nacht. Maar SVCD branden in NTSC is de meest voor de hand liggende optie.[/quote:b2355314a0] eens, alleen twijfel ik als hij hem dan kan afspelen. De DVD speler geeft dan een PAL signaal af en ik weet vrij zeker dt de meeste US TV geen PAL weergeven. USA daarna kijkt men of er daarbuiten nog iets is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...