Ga naar inhoud

boxen en koptelefoon tegelijk aansluiten


Aanbevolen berichten

[quote:a861a980e9="sjouwer"]bij de electronica winkels en ook vaak bij radiospeciaalzaken kan je een splitter kopen van 3,5 mm jack stereo (mannetje)naar 2 x 3,5 mm jack stereo (vrouwtje) (om verschil makkelijker te zeggen) ik weet alleen niet of de pluggen in de computer te dicht op elkaar zitten om te passen[/quote:a861a980e9] Die splittertjes zijn er ook in de vorm van een kort snoertje. Dan heb je dus ook geen problemen met te weinig ruimte :wink:
Link naar reactie
Er is een aspect waar het mogelijk een beetje tegen kan vallen. Een koptelefoon bestaat in feite uit twee mini speakertjes met relatief lage impedantie. Bij wat oudere audio apparatuur was het vaak zo, dat de gewone speakers werden uitgeschakeld als je de koptelefoon erin prikte. Deze werkte nl. op hetzelfde signaal als de gewone speakers. Hij heeft dan ook een impedantie in dezelfde orde van grootte. Een line-out geeft een veel zwakker signaal af, omdat dit bestemd is om te worden aangesloten op een versterker, doorgaans die in de speakerset, maar het gaat ook op een gewone audio-installatie. Zo'n line-in van die speakerset of audioinstallatie is dan ook bestemd voor zo'n realief zwak signaal en heeft een veel hogere ingangsimpedantie dan een koptelefoon. Het met zo'n verloopstukje parallel schakelen kan hierdoor een behoorlijke afzwakking van de geluidsterkte naar je speakerset tot gevolg hebben, zeker met een "klasieke" koptelefoon, en ook de geluidssterkte door de koptelefoon kan tegenvallen. Mogelijk zijn de kleine koptelefoontjes die tegenwoordig bij draagbare apparatuur worden geleverd hoogohmig, in dat geval speelt wat ik hier uiteenzette wellicht geen of een geringere rol. Jan de Boer
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
[quote:ae4cefe5d1="J. de Boer"]Er is een aspect waar het mogelijk een beetje tegen kan vallen. Een koptelefoon bestaat in feite uit twee mini speakertjes met relatief lage impedantie. Bij wat oudere audio apparatuur was het vaak zo, dat de gewone speakers werden uitgeschakeld als je de koptelefoon erin prikte. Deze werkte nl. op hetzelfde signaal als de gewone speakers. Hij heeft dan ook een impedantie in dezelfde orde van grootte. Een line-out geeft een veel zwakker signaal af, omdat dit bestemd is om te worden aangesloten op een versterker, doorgaans die in de speakerset, maar het gaat ook op een gewone audio-installatie. Zo'n line-in van die speakerset of audioinstallatie is dan ook bestemd voor zo'n realief zwak signaal en heeft een veel hogere ingangsimpedantie dan een koptelefoon. Het met zo'n verloopstukje parallel schakelen kan hierdoor een behoorlijke afzwakking van de geluidsterkte naar je speakerset tot gevolg hebben, zeker met een "klasieke" koptelefoon, en ook de geluidssterkte door de koptelefoon kan tegenvallen. Mogelijk zijn de kleine koptelefoontjes die tegenwoordig bij draagbare apparatuur worden geleverd hoogohmig, in dat geval speelt wat ik hier uiteenzette wellicht geen of een geringere rol. Jan de Boer[/quote:ae4cefe5d1] Beste Jan Volgens mij kan jij me helpen. Ik probeer de line-out van mijn pc aan te sluiten op mijn Kenwood geluidsinstallatie. Ik doe dit met een vrij lange kabel (10 m) met aan de ene zijde een audio jack en aan de andere zijde twee tulps. Echter dit geeft op de aux geen enkel resultaat. Als ik deze tulps op de cd ingang aansluit is er een zwak stereo geluid. Is het uitgangssignaal te zwak, zou de kabel te lang zijn? dank voor je reactie Cees van der Togt
Link naar reactie
[quote:48318c50e4="cees van der togt"]Beste Jan Volgens mij kan jij me helpen. Ik probeer de line-out van mijn pc aan te sluiten op mijn Kenwood geluidsinstallatie. Ik doe dit met een vrij lange kabel (10 m) met aan de ene zijde een audio jack en aan de andere zijde twee tulps. Echter dit geeft op de aux geen enkel resultaat. Als ik deze tulps op de cd ingang aansluit is er een zwak stereo geluid. Is het uitgangssignaal te zwak, zou de kabel te lang zijn? dank voor je reactie Cees van der Togt[/quote:48318c50e4]Hallo Cees, Weliswaar haal je een heel oud topic naar boven met in feite een vraag van enigszins andere aard, maar goed, voor mij geen probleem. Zo op afstand moeilijk te beantwoorden. Zelf heb ik een soortgelijke situatie, en dat werkt perfect. "Het knalt uit de speakers". Die 10 meter zou geen bezwaar moeten zijn. Dus wat bij jou aan de hand is? Weet je zeker dat die kabel geen breuk heeft? Zo'n breukje zit doorgaans bij de stekkertjes. En dan natuurlijk zoals ik in mijn wat uitgebreide betoog aangaf: Geen dingen parallel geschakeld? Maar ik zit toch het meest te denken aan een slechte verbinding. Jan de Boer
Link naar reactie
[quote:73fa3e3285="cees van der togt"]Jan bedankt voor je reactie De kabel is gloednieuw, maar alles kan natuurlijk. Ik zal hem laten doormeten, maarre of dat het is, dat betwijfel ik. Cees van der Togt[/quote:73fa3e3285] Ik heb het probleem gehad op mijn versterker, om de een of andere reden kreeg ik hem op de aux ook niet aan de gang... Maargoed dit terzijde.. Ik had hem dus aangesloten op de ingang van de cd speler, nu had ik weer geen geluid.. Ik snapte er geen *PIEP* van.. Weet je wat het nou achteraf bleek te zijn?¿? Geluidniveau omhoog zetten bij het volume pictogram rechts onder in je sysbalk... Het is heel logisch, maar misschien iets dat je over het hoofd hebt gezien omdat ik je hierover niet hoor praten.. Ik hoop dat het je helpt je probleem op te lossen..
Link naar reactie
[quote:286bc77b5e="sjouwer"]bij de electronica winkels en ook vaak bij radiospeciaalzaken kan je een splitter kopen van 3,5 mm jack stereo (mannetje)naar 2 x 3,5 mm jack stereo (vrouwtje) (om verschil makkelijker te zeggen) ik weet alleen niet of de pluggen in de computer te dicht op elkaar zitten om te passen[/quote:286bc77b5e] Pas er wel mee op. Ik had onlangs dat de splitter stukging nadat ik de 2 jackets er in stak. Hij brak af en het kopje van de splitter zit in de geluidskaart: niet meer eruit te krijgen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...