Ga naar inhoud

keuze geluidskaart / speakers


Aanbevolen berichten

Ik heb me nooit erg bezig gehouden met m'n geluidskaart. De speakers waren toch slecht, dus wat maakt het uit. Maar nou heb ik als kado geld gekregen om een paar goeie speakers aan te schaffen. Ik ga dan zoeken, en kom erachter dat er 2.1, 4.1 en 5.1 systemen schijnen te zijn, met resp 2, 4 en 5 speakertjes rond een grote subwoofer.. Nou wil ik de kamer niet helemaal vol met zooi, dus 3 , een subwoofer en 2 kleine, vind ik wel genioeg. 2.1 systeem dus. Als beste komt volgens een test in Computertotaal de Klipsch Promedia 2.1 uit de bus. Maar die kan ik zo gauw nog niet vinden in een online-winkel. maar nou de vraag. Ik heb een ouwe geluidskaart. Soundblaster 16 PnP Creative audio PCI, ES 1370 64/128 (WDM). zegt me weinig, maar zo is het. Maar verder dan deze type-aanduiding vind ik niet veel. Kan ik hier nog wat mee ? Kan hier een 2.1 systeem op ? Zo niet, wat voor goeie speakers kunnen er dan wel op ? of, omgekeerd, wat voor kaart heb ik nodig voor goede 2.1 speakers
Link naar reactie
de Klipsch ProMedia 2.1 THX AVP 225 heb ik voor je gevonden; http://www.challengecomputers.nl/shop.asp?id=11826 maar vindt het persoonlijk wel een heleboel geld voor een 2.1 setje. voor dat geld heb je al een verdomd goed 5.1 setje.. over die soundblaster; kijk eens achterop de kaart. als het goed is zitten er daar 4 uitgangen d8 ik op... daarvan kun je dacht ik dus 1 gebruiken voor de kleine speakers, en 1 voor de sub. een 5.1 setje zal ie wel niet ondersteunen. mocht je toch iets anders willen, raad ik je een audigy I soundcard te kopen, en daar bijvoorbeeld een setje op aan te sluiten. deze kaart heb je al voor rond de 50 euro...
Link naar reactie
Voor 2.1 heb je aan een gewone stereo kaart in principe voldoende. Probeer het eerst eens, en kijk of het geluid je bevalt. En anders koop je gewoon een Creative Soundblaster Audigy 2. Klipsch speakers kun je alleen bij de importeur kopen. Overigens is niet iedereen even enthousiast over Klipsch. http://www.klipschpromedia.nl/ Een alternatief is wellicht: Creative Labs MegaWorks THX 2.1 250D Logitech Z2000 of Z2200
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...